• Spence­rQ
    Äldre 30 Apr 17:12
    18526 visningar
    6 svar
    6
    18526

    Får inte ut mitt paket från Posten, har råkat skrivit fel namn på beställningen!

    Förra veckan handlade jag på nätet och fick igår ett avi igår om att mitt paket har kommit fram och finns för avhämtning. Plötsligt ser jag att det på avit står det efternamn som jag använder men inte är folkbokförd som. Har alltså råkat skrivit fel på beställningen! 

    Väl på uthämtningsstället förklarar jag att det har blivit fel på paketet men att det till mig. Har med mig legitimation, men eftersom namnen inte matchar får jag inte ut paketet... Så nu ligger det ett paket på Posten med ett namn som ingen ens heter.

    Paketet innehåller två klänningar och ett par skor för nästan 3 500 kronor, pengar som är totalt bortkastade om jag inte får ut det på något sätt. 

    Någon som har förslag på vad jag kan göra? 

  • Svar på tråden Får inte ut mitt paket från Posten, har råkat skrivit fel namn på beställningen!
  • Scoops
    Äldre 30 Apr 17:15
    #1

    Går nog inte att göra så mycket, antar att paketet kommer att skickas tillbaka till butiken så när det är gjort får du nog höra av dig till dem och se om de kan skicka det en andra gång fast i rätt namn?

    (Varför använder du förresten ett namn som inte är ditt?)

  • Äldre 30 Apr 17:16
    #2

    Står inte din adress på paketet med?För isf kanske du kan bevisa genom att ta med dig en faktura/räkning med ditt namn och adress på?Annars får du väl beställa ett personbevis på Skatteverket ,går ju att beställa på deras hemsida.

  • Äldre 30 Apr 17:18
    #3

    Ta kontakt med den som skickat paketet och förklara så går det säkert ordna så att dom skickar ut det igen efter att paketet har skickats i retur. Men rätt namn då såklart.

  • Äldre 30 Apr 17:19
    #4

    Kontakta företaget och hör om de eventuellt kan göra någonting. Du har väl orderbekräftelse osv. I annat fall så kommer ju paketet skickas tillbaka tillslut och då kommer du väl troligtvis få betala en liten avgift för icke utlöst paket.

  • Äldre 30 Apr 17:21
    #5

    Kontakta företaget som har skickat paketet som i sin tur får kontakta posten och ändra uppgifterna.

  • Spence­rQ
    Äldre 30 Apr 17:48
    #6
    Scoops skrev 2014-04-30 17:15:31 följande:
    Går nog inte att göra så mycket, antar att paketet kommer att skickas tillbaka till butiken så när det är gjort får du nog höra av dig till dem och se om de kan skicka det en andra gång fast i rätt namn?

    (Varför använder du förresten ett namn som inte är ditt?)
    Har ett superkonstig efternamn som nästan ingen lyckas uttala så jag har använt ett annat efternamn i sociala sammanhang sedan jag var 12.
Svar på tråden Får inte ut mitt paket från Posten, har råkat skrivit fel namn på beställningen!