• Anonym (Orolig)

    Pappan har stort huvud!

    Min rädsla ligger i att pappan till vårt ofödda barn har stort huvud, vilket han även hade vid födseln, hans mamma gick sönder rätt mycket, så pass mycket att hon inte vågade skaffa flera barn. Kan man få göra ett ultraljud sent i graviditeten för att kolla om barnet har onormalt stort huvud? Jag vill inte bli snittad men vill inte heller gå sönder helt och hållet. Jag bor i sthlm län om det gör någon skilland?!

  • Svar på tråden Pappan har stort huvud!
  • viseversa

    Prata med din bm om din oro. Jagvhar dock fött ett barn med tre cm större huvud än sina systrar. Dock tredje barnet för mig men han var stor. Han har fortfarande stort huvud och den förlossningen gick toppen. : )

  • Anonym (Orolig)

    Ja, jag ska göra det. Men har inte tid förens om 5 veckor och min oro blir värre hela tiden och ingen info pånätet hittar jag heller... Mitt första barn (annan pappa) gick galant med en enkel och lätt förlossning på 5h, fick sy 3 stygn och är helt återställd i underlivet. Så jag vet ju att jag klarar av att föda fram ett barn vaginalt men inte ett med jättehuvud.

  • Anonym (prata)

    Min man och hans bröder ser ut som huvudfotingar allihop. Jag har litet huvud. Vår dotter föddes med huvud under normalkurvan.

    De kan mäta huvudet med ultraljud. Prata med din BM.

  • Anonym (Orolig)

    Jag ska prata med BM om min oro. Han mor har ju inte heller någon annan referens då hon bara fick ett barn, jag vet ju iof kvinnor som gått sönder med barn som har normalstora huvuden. Jag kanske klarar ett större huvud galant? Har ju trots allt fött bra ett barn utan problem.

Svar på tråden Pappan har stort huvud!