• Anonym (Kaffedraken)

    Dejta / finna kärlek på internet; om att gallra och ha tålamod – en recension

    Solskenshistoria, ja kanske … , men främst för att dela med mig av erfarenheter kring fenomenet att finna bekantskaper på nätet. Jag var aldrig ute efter att dejta eller finna kärleken på nätet, utan det började med att jag ville chatta med folk, endast som tidsfördriv och vara internet-social. Det var omkring 2012..


    Badoo framstår allt för ofta som en oseriös sida där medlemmar endast är ute efter tillfälliga sexuella förbindelser, så fixade jag mig en profil med syftet att endast chatta (läs tidsfördriv). Sagt och gjort, samtidigt som jag surfade vidare och kollade in andra sidor.


    Testat Happy pannkaka, jamen vem har gjort sidan som verkar vara från år baklänges 2000… gaaah, gratis är det men, funktionaliteten – var är den?  


    e-darlig försöker vara så seriösa, att det blir överdrivet för seriöst och jobbigt… vem orkar svara på 200+ frågor för att sen inse att detta vetenskapliga test inte var så vetenskapling trots allt?!


    Match, ja vad ska man säga, inte fann jag någon match i alla fall…  och angående deras test; samma som ovanför.


    First date – först och främst, simpel och dåligt uppbyggd sida utan funktionalitet och en stor VARNING – jag är inte den enda som blivit av med pengar, pga deras otroligt dåliga hantering och dåliga information angående uppsägning av medlemskap. De stal 200 kr från mig, som ledde till en polisanmälan. Denna sida tar jag med, endast för att varna andra för risken att bli av med pengar. Jag blev kompenserad via min bank, men det gör inte first date till något mindre än bedragare ändå! (sök omdömen vidare på nätet)


    Så, efter en gallring baserat på funktionalitet, så var det faktiskt badoo jag fastnade hos. En gratis sida, med möjligheter, på trots av det rykte som många vill ge den.


    Vad för typer fanns där då?


    Oh ja alla möjliga; allt från fejk snusk-profiler, till äkta snusk profiler, potentiella nya vänner, och potentiella nya fiender… jag chattar, chattar och chattar….


    Det går ett år… (chattar lite här, chattar lite där, ingen intressant att träffas IRL med, men kul att prata med folk…. )


    Ytterligare år och några månader…. (chattar lite mer… ingen väcker mitt intresse att mötas, men det är skoj ändå)


    och så några månader till….


    Så trillar jag in på en badoo profil,


    Så börjar samtalet…


    Så blev det ett möte IRL


    Och han är så fantastiskt söt härlig och underbar…


    6 månader senare och jag skriver detta så att andra får veta, att det går…. Det finns guldkorn. Sök och du kommer finna :)


     

  • Svar på tråden Dejta / finna kärlek på internet; om att gallra och ha tålamod – en recension
  • Anonym (Kaffedraken)

    Happy Pancake är bra, fast var något bättre innan de ändrade nyss. Nu kan man inte se lite av medlemmarnas presentation när man gör sökning och får upp en rad med profiler, bara nicket, hemort och ålder.
    Söker också bara chatvänner på Badoo. Man hoppas ju att man kan börja prata med nån trevlig tjej som leder till nåt. Än så länge går det trögt.

Svar på tråden Dejta / finna kärlek på internet; om att gallra och ha tålamod – en recension