• Äldre 7 May 08:50
    6964 visningar
    95 svar
    95
    6964

    Familjelivs träningsutmaning vecka 3 - Häng på!

    Välkomna till Familjelivs träningsutmaning vecka 3!
    Den här veckan kör vi ett konditionspass. Alla är välkomna - och du behöver inte ha varit med från vecka 1, det är bara att hoppa in och börja träna.

    Varje vecka fram till sommaren under totalt sju veckor kommer vi att lägga ut en ny utmaning från Elmina Saksi, Familjelivs träningsexpert.

    Övningarna är enkla och passar både dig som är nybörjare och dig som är en van motionär. Övningarna bygger på att man ska göra ett visst antal repetitioner eller sträcka per vecka hur man delar upp övningen väljer man själv efter egen förmåga. Du väljer alltså själv hur ofta du vill träna, huvudsaken är att du uppnår totalsumman.

    UTMANING 3 den 7/5-14/5: KONDITION

    Gå, cykla, spring eller simma

    Konditionsträna något av följande:

    Dag 1: 1 km
    Dag 2: 2 km
    Dag 3: 3 km
    Dag 4: 4 km
    Dag 5: 5 km
    Dag 6: 6 km
    Dag 7: 7 km

    = 28 km

    Vill du ha en extra utmaning: testa en träningsform du inte brukar utföra, som crosstrainer på gymmet, simning, stiglöpning eller cykling.


    Elminas träningskläder kommer från Stadium                     
    Träningsutmaningen är kopplad till en öppen medlemsgrupp, där man kan stötta och peppa varandra. Självklart kommer Elmina att finnas på plats i tråden och coacha.

    Klarar du utmaningen och är aktiv i tråden, genom att peppa och stötta andra, kan du vissa veckor vinna fina priser!
    Den här veckan kan du vinna boken "Mage, rumpa, lår. Träningen som ger resultat" av Annika Sjöö, känd från bla Let´s dance.


    Nu kör vi!
  • Svar på tråden Familjelivs träningsutmaning vecka 3 - Häng på!
  • Äldre 13 May 20:35
    #81

    Hej!
    Jag är ju sen in, startade idag, men har iallafall lyckats avverka 10 km cykel och 8 km PW, så jag är på G ð???ð??
    Ska satsa på att köra de andra utmaningarna också, parallellt. Någon fler som hoppar in nu på vecka 3?

  • Äldre 13 May 20:39
    #82
    Neelah skrev 2014-05-13 16:12:58 följande:
    Superbra ju! Och nästa utmaning är ju armar, så det kommer du att klara galant med blå fot.
    Följ dina drömmar var de än leder

    Galant vet jag inte, mina armar är så klena, men jag ska försöka iaf
  • Äldre 13 May 21:24
    #83
    mini2007 skrev 2014-05-13 20:35:29 följande:
    Hej!
    Jag är ju sen in, startade idag, men har iallafall lyckats avverka 10 km cykel och 8 km PW, så jag är på G ðð
    Ska satsa på att köra de andra utmaningarna också, parallellt. Någon fler som hoppar in nu på vecka 3?
    Rätt inställning! Påt bara! {#emotions_dlg.djavulsk}

    Själv har jag gett mig själva...på att jag ska "gå" 7 km idag, 1,33 km kvar...börjar dock bli väldigt enformigt.
  • Äldre 13 May 22:08
    #84

    Nu brukar jag visserligen räkna måndag till söndag, men under den här veckans utmaning har jag gått i snitt 7090 steg per dag och mitt rekord innan var 5012 steg per dag. En stor ökning som jag kan tacka den här utmaningen för! Solig Jag känner att jag hittar rätt muskler i ryggen med, så snart kommer jag våga mig på att promenera ute med.

    ...landade förövrigt på 7,5 km idag. Bara igår som jag inte gått mer än planen för utmaningen, men då insjuknade båda mina barn i feber på kvällen.

    Armar imorgon då! Obestämd

  • Äldre 13 May 22:56
    #85

    Härligt Wilowa, bra jobbat! Använder du gåband? Framför TVn? Skulle jag gärna haft regniga dagar som idag :)

  • Äldre 13 May 23:01
    #86
    mini2007 skrev 2014-05-13 22:56:32 följande:
    Härligt Wilowa, bra jobbat! Använder du gåband? Framför TVn? Skulle jag gärna haft regniga dagar som idag :)
    Tack! känner mig rätt nöjd faktiskt. Solig Jag har stegräknare och går/springer på stället.
  • Äldre 14 May 13:32
    #87

    Idag kom boken med posten, tack så jättemycket för den Familjeliv! Den verkar enkel och inte så tidskrävande, men får nog anpassa vissa övningar så det blir mindre hopp. Inser att om man följer programmet så kommer man få GRYM träningsvärk. ...tur att utmaningen här den här veckan är armar!

  • Äldre 14 May 15:40
    #88

    Jag känner mig ensam, nu får ni andra lov att flytta in i nya tråden ni med
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-traningsutmaning-2014-123654/forum/m73232620.html

  • Äldre 14 May 15:59
    #89
    stor grön drake skrev 2014-05-14 15:40:17 följande:
    Jag känner mig ensam, nu får ni andra lov att flytta in i nya tråden ni med www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-t...

    Tack för inbjudan! fick du också boken idag?
  • Äldre 14 May 17:07
    #90

    Hej hej!

    Denna veckas vinnare blev ingen mindre än hjärtemamma!
    Ett stort grattis till dig! Solig

    Inboxa din adress till mig så kommer vinsten på posten!

    Här har ni denna veckas utmaning:
    http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-traningsutmaning-2014-123654/forum/m73232620.html

    Kämpa på! Solig

  • Äldre 14 May 17:28
    #91
    Forumvärd skrev 2014-05-14 17:07:33 följande:
    Hej hej! Denna veckas vinnare blev ingen mindre än hjärtemamma! Ett stort grattis till dig! Inboxa din adress till mig så kommer vinsten på posten! Här har ni denna veckas utmaning: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-t... Kämpa på!

    Åh vad roligt, tack så mycket.
  • Äldre 14 May 17:40
    #92
    Forumvärd skrev 2014-05-14 17:07:33 följande:
    Hej hej! Denna veckas vinnare blev ingen mindre än hjärtemamma! Ett stort grattis till dig! Inboxa din adress till mig så kommer vinsten på posten! Här har ni denna veckas utmaning: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-t... Kämpa på!

    Grattis!!!
    Wilowa skrev 2014-05-14 15:59:34 följande:
    Tack för inbjudan! fick du också boken idag?

    Nej, inte fått min ännu
  • Äldre 14 May 17:40
    #93
    hjärtemamma skrev 2014-05-14 17:28:00 följande:

    Åh vad roligt, tack så mycket.
    Tack för ditt engagemang! Solig
  • Äldre 14 May 18:14
    #94
    Forumvärd skrev 2014-05-14 17:07:33 följande:
    Hej hej!

    Denna veckas vinnare blev ingen mindre än hjärtemamma!
    Ett stort grattis till dig! Solig

    Inboxa din adress till mig så kommer vinsten på posten!

    Här har ni denna veckas utmaning:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/familjeliv-t...

    Kämpa på! Solig
    Grattis hjärtemamma! Solig
  • Äldre 14 May 22:21
    #95

    6,5 km PW idag, räknar man cykelturen till och från skolan så känner jag nog att jag klarat utmaningen :))

Svar på tråden Familjelivs träningsutmaning vecka 3 - Häng på!