Inlägg från: Agnes123 |Visa alla inlägg
  • Agnes123

    Tänker på honom, vad gör jag?

    Hej!
    Jag är en tjej på 21 år som för två år sedan föll för en kille som är 14 år äldre än mig. Jag studerar på universitetet medan han läser master på universitetet. Nu var det så att allting funkade fint och vi var väldigt glada. Men när vi efter två månader dejtade och han började prata om barn drog jag mig en aning tillbaka. Jag hade min läkardröm vilket jag nu är inne på andra året och skulle absolut inte kunna tänka mig ha barn nu när jag studerar då detta verklgien är något jag brinner för. Sakta men säkert blev vår relation väldigt dåligt och jag var tvungen att vara ärlig och säga att om han väntade 3 år till då kanske vi kunde ha det, men inte under utbildningen. Detta resulterade i kylhet, fortfarande pratade vi men inte som förr. I somras förlovade han sig. Det kom som en chock, men jag var förberedd på det. Jag tvingade mig själv att glömma..tvingade mig själv med allt och lyckades faktiskt sluta tänka på honom, tänka på mig själv och plugget och ha kul med vännerna.


    För exakt 3 månader sedan gjorde han slut med sitt X och började prata med mig igen. Jag märkte ingenting av det, utan trodde bara att han ville kolla läget som alltid. Han har nu kollat läget i någon månad och vi har konverserat ganska mycket på den senaste tiden. Detta har resulterat i att jag börjat tänka på honom igen. Helt ofokuserad och skulle göra allt för att se honom. Han är dock den personen som kommer och går i konversationerna vilket gör det jobbigt för mig..för det känns som att jag bara väntar på att han ska gå och förlova sig med någon annan igen.. och att jag hamnar i den fällan för han har inte sagt något personligt förutom att han är väldigt omtänksam och bryr sig mycket om mig, följer upp mig etc...


     


    Gärna om någon kan berätta av erfarenhet eller bara ge någon kommentar då jag känne rmig väldigt ensam om detta. Sen att han är så mycket äldre gör det bara svårare..

Svar på tråden Tänker på honom, vad gör jag?