Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Välling känslig mage - tips

Strunta i vällingen. Ge bara ersättning, den är mycket nyttigare. Majs innehåller inte gluten så av den anledningen är det onödigt att ge den. Vänta lite med gluten och börja vänja genom ge bröd på dagen.
    Jag slapp nattmatning genom att ge ersättning vid 11-tiden på kvällen genom sk "dreamfeed". Man ger då flaskan fastän de sover. Det gick hur bra som helst, sonen vaknade inte och var mätt hela natten.

• Annelie 76

Vi hade problem med att min son åt dåligt, särskilt innan nattning. Men "nattamaten" gick alltid ner utan problem. Testa, det är klart värt det om det funkar. Det var klart mycket enklare att ge honom flaskan innan man själv var för trött och han vaknade inte heller så man slapp söva om honom mitt i natten (eller gå upp för att han var pigg...).

• Annelie 76
    Oktober skrev 2014-05-09 06:34:55 följande:

Nån som vet om Sempers vetevälling mild innehåller gluten? Sempers majsvälling innehåller inte gluten. Det framgår på paketet. Men det står inget om gluten på vetevällingen.

Ja, den innehåller gluten. Vete innehåller ALLTID gluten. Vete är största glutenkällan vi har. Men strunta i vällingen, den innehåller inget ditt barn behöver. Ersättningen däremot innehåller precis det ditt barns växande kropp behöver tillsammans med den mat du lyckas få i henne.
Svar på tråden Välling känslig mage - tips