• AstridH

Varför använder ni mensskydd på natten?

Jag använder menskopp + nattbinda. Blöder ibland igenom alltihop ändå. Jag har dock väldigt riklig mens. Alla mina vänner och bekanta använder också något skydd under natten, så jag tror bara att du välsignats med en ovanligt sparsam mens ;)

• AstridH
    jvs skrev 2014-05-08 12:11:51 följande:
    Man kan ju donera en halvliter blod utan att fa "daligt blodvarde", sa nej varfor skulle man fa problem av att bloda 200 eller 300 ml en gang i manaden (om ens sa mkt).
    Om man har riklig mens så kan man få dåliga blodvärden. Järnbrist är vanligt bland kvinnor, just på grund av mensen.
  • AstridH
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:44:18 följande:
    Följdfråga: Hur ofta byter ni mensskydd? Jag brukar ha en normal tampong i "maxtiden", brukar väl vara 8 timmar. OM den är fräsch alltså. Kiss på snöret och sånt där, så byts den givetvis tidigare.
    I början är det nästan en gång i timmen. I slutet kanske två gånger om dagen. Har mens emellan 7-10 dagar.
  • AstridH
    jvs skrev 2014-05-08 13:54:55 följande:
    Ja fast vi ar ju gjorda sana sa da far man kompensera med bra mat. Sa har man anda det problemet ar det maten som ar boven.
    Nja. Jag har problem med väldigt riklig mens, och trots en järnrik kost så måste jag komplettera med järntabletter. Läkaren har förklarat det som att jag helt enkelt blöder för mycket för att kunna tillgodogöra det ordentligt via kosten.
Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?