• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Puffpinglan

Jag måste ha binda även på natten, mensen rinner liksom bakåt när man ligger på rygg. Jag har däremot aldrig behövt använda nattbindor (tjockare och längre) utan det har räckt med vanliga "dagbindor". Sen är det ju naturligtvis så som du säger, när man sätter sig på toaletten så kommer det ju ut mer. 

Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (TS)
    jvs skrev 2014-05-09 16:36:08 följande:
    Alltsa nu ar det ju du som fragar varfor folk anvander binda pa natten.. nu vet du. Alla bloder inte bara en tesked. Gackat dig i aratal, okej, sjalv borjade jag intressera mig for teknik och vetenskap nar jag hade lost mysteriet med mensen i tonaren.

Teknik har aldrig intresserat mig, men jag har studerat med handikappvetenskaplig inriktning i fyra år på universitetet. Det hindrar mg dock inte från att även intressera mig för världens enkla ting.
  • Puffpinglan
    Rikard skrev 2014-05-09 17:03:38 följande:
    Jag bor ihop med en hel hord av kvinnor (bara en är hustru, resten döttrar) och när någon av dem får sin mens under natten ser det ut som i Gudfadern när den där filmproducenten hittar ett avhugget hästhuvud i sängen.
    Skrattande
    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (TS)
    Ojsan skrev 2014-05-09 18:05:54 följande:
    ja eller hur? när ska du erkänna att du är en man?

Vill du ha en bild på min snippa?
  • Anonym (TS)
    puss skrev 2014-05-09 18:26:13 följande:
    och vad vill du påstå att mens är?
    Ernst Hugo.

Blöder man ur en kroppsdel t.ex. Huvudet, ska man hålla det högt pga gravitationen! Det motverkar blödningen. Mens är dock inte en sådan typ av blödning. Det är slemhinnan i livmodern som stöts ut. Att ligga ner hindrar ju inte slemhinnan från att stötas ut, däremot från att rinna ut ur slidan för vissa av oss. Genom att ligga horisontellt så stannar den i slidan tills vi stiger upp. Förstår du?
  • Anonym (lycko?)

Oj, oj. Jag använder extra bred och lång nattbinda på dagen, under de första två dagarna. På natten använder jag dubbla nattbindor, men det hjälper ju inte. Om jag inte vaknar på natten så är det massor av blod i sängen första natten, ibland även andra. Det är helt hopplöst. Fruktansvärt när man är nattgäst någonstans men numera bäddar jag med madrasskydd för barn som kissar i sängen. 

• madeleine82

Jag blöder på natten. Och så fort jag reser mig så rinner det. Men jag blöder endel också

• Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-09 19:58:58 följande:

Vill du ha en bild på min snippa?
    Jag vill se.
  • Anonym (kopp)

Använder binda + menskopp. Får ändå gå upp efter några timmar och tömma. När jag stiger upp håller jag handen utanpå trosan och trycker hårt, då forsar inte allt ut på en gång, men direkt jag släpper är det rena niagra.

Blir inte så lite avundsjuk på TS som blöder så lite.

• Anonym (Storblödaren)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-09 20:03:26 följande:
    Blöder man ur en kroppsdel t.ex. Huvudet, ska man hålla det högt pga gravitationen! Det motverkar blödningen. Mens är dock inte en sådan typ av blödning. Det är slemhinnan i livmodern som stöts ut. Att ligga ner hindrar ju inte slemhinnan från att stötas ut, däremot från att rinna ut ur slidan för vissa av oss. Genom att ligga horisontellt så stannar den i slidan tills vi stiger upp. Förstår du?

Skit i folk som spelar tröga. Jag tror många av oss med riklig mens helt enkelt är bittra över det och ordentligt avis att nån kan ha det så lätt som dig. Jag förstår (trots mina rikliga menstruationer) precis vad du menar med gravitationen och att det inte rinner ut före du sätter dig på toaletten. Så har jag det mina sista blödardagar, och då behövs inget skydd för mig heller. Men när det är som värst blöder jag igenom supersize tampongen på några timmar. Tack och lov håller det i sig Max 1-2 dygn, sen avtar det fort.
Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?