• Äldre 8 May 15:09
    2281 visningar
    6 svar
    6
    2281

    IP-Telefoni, mobilt bredband och kontantkort

    Hejsan, 
    Hoppas att någon väl insatt kan hjälpa mig i mobiltelefonröra och det finstilta. 

    Jag kommer om någon månad behöva köpa ett kontantkort till mobilen och ett mobilt bredbandsmodem med kontantkort. Bland det viktigaste är att IP-telefoni fungerar då jag behöver kunna ringa via ip-telefon utomlands.

    Abonnemang är inte ett alternativ, det måste vara kontantkort och Skype måste fungera på båda. 

    Som jag förstått det än så länge så kommer 3 att stänga av sitt mobila bredband för att fungera med Skype från i maj annars var det vad jag använde sist. 

    Någon som har någon input? 

  • Svar på tråden IP-Telefoni, mobilt bredband och kontantkort
  • Äldre 8 May 16:47
    #3

    Jag ska åka hem till Sverige. 

    Där jag bor har vi inga restriktioner på IP-telefoni via mobil & mobilt bredband men jag vet att vissa operatörer i Sverige har det. Sist jag var hemma funkade Tre kontant, men de har nya regler från maj och efter det kan jag inte använda Skype till att ringa hem från Sverige. 

    Någon som har erfarenhet eller känner till de olika operörernas regler? 

  • Äldre 8 May 17:06
    #5

    Inte nödvndigtvis. När man har kontant mobilt bredband via vissa operatörer så fungerar inte VoiP (typ Skype). Vissa tillåter det inte alls och andra begränsar det till folk som har abonnemang (vilket inte är aktuellt för mig som bara ska vara hemma i 2 månader). 
    Dessutom har jag ju inte alltid datorn med mig, men däremot har jag ju telefonen på mig. Därför behöver jag både och. 

Svar på tråden IP-Telefoni, mobilt bredband och kontantkort