• Osäker01

Jag står inte ut med min svärmor längre!!

Lider verkligen med dig. Vi flyttade tillbaka till mitt föräldrahem för drygt ett år sen och min sambo kände precis som du gör nu. Mina föräldrar bodde kvar i en stuga på gården samtidigt som de hade en lägenhet i samhället längre bort. Till slut kände t.om. jag att det inte gick att bo så nära ens föräldrar samtidigt som man själv är förälder (har tre barn på 6, 3 och 1 år) och vill kunna göra något själv utan att ha blickar på en. Men då jag sade åt mina föräldrar att vi skulle vilja vara lite mer ifred och att de skulle kunna höra av sig innan de kommer o.sv så brakade helvetet löst. Så nu är relationen med mina föräldrar minst sagt kylig, men det väger lätt när man har sin egen familj att ta hand om och kunna trivas där man bor. Hoppas att du kan prata med din sambo om detta och att ni kan komma överens om hur ni ska lösa detta för att du ska kunna vara ifred och verkligen trivas. Om det krävs att du/ni flyttar för att trivas så bör din sambo ta det i beaktande och inte bara slå ifrån sig... Lycka till...

Svar på tråden Jag står inte ut med min svärmor längre!!