• susanne91

universeum i Göteborg

Har planerat att åka dit i slutet på månaden med barnen.
    Men jag undrar funkar det att ha barnvagn där inne?
    Och det sägs att det är dyrt att äta där inne? Ska man ta med matsäck eller hur tänker ni?

• Svar på tråden universeum i Göteborg
  • Lena

Universeum tar hela dagen. Barnvagn funkar men är klumpigt. Ha med matsäck till en av måltiderna där, maten är dyr och det finns rum för att äta matsäck i.

• kaffeamanda

Jag skulle nog ha en paraplyvagn eller bärsele om barnet är litet. Maten ger jag inget för, vi åt där och det är godare mat på en bensinstation så jag tänker absolut ta med matsäck nästa gång vi ska dit. Men det är en jättebra heldagsaktivitet.

• Grässtråt

Hej! Vi var på Universeum med vår 9månaders förra veckan och tog med oss barnvagnen in. Jag kände mig ständigt ivägen, sonen såg inte så mycket från vagnen utan blev buren eller stod Upp hela vägen ändå. Dessutom kunde man inte komma fram riktigt överallt. Slutade med att min Sambo gick tillbaka med barnvagnen och ställde den utanför, tog ett tag att göra det eftersom man Måste ha tag på en hiss. Så jag skulle rekommendera dig att inte ta med barnvagnen in på själva Rundvandringen iaf, jag kommer då aldrig göra det igen. Ha så kul!

• susanne91

Okej tack alla för tipsen jag har också en 9 månaders så tar och bär han i stället och lämnar vagnen utanför

• Sidy

Jag måste säga att jag är av en helt annat uppfattning! Besöker Universeum ganska ofta och har alltid med barnvagn och det är inga som helst problem. Det är klart att är det en dag med JÄTTE mycket folk så blir det trångt, men så är det ju överallt. Jag ser absolut inga hinder med barnvagn!

Svar på tråden universeum i Göteborg