Inlägg från: Funderingar01 |Visa alla inlägg
  • Funderingar01

2.5 åring som alltid sovit dåligt!!

Känner igen. Barn nummer två, hade det så jobbigt med sömnen. Från att hon var liten. Vaknade förtvivlad på natten och svår att trösta. Provade det ena och andra. Det blev bättre när hon fyllde 3. Vaknade ofta någon gång på natten, men somnade lättare om. Nu är hon 4 och ska äntligen operera bort halsmandlarna, och jag tror att hon alltid varit ovanligt tät i halsen och det har en stor del i hennes dåliga sömn. Men när de är små så är ju alltid svaret att små barn är täta i halsen och det växer bort när de blir större.

Det som hjälpte oss lite att stå ut var att "ge upp ". Att sluta ha förväntningar på att få sammanhängande sömn. Då blev det inte så stor "besvikelse " eller vad man ska säga. Låter kanske knasigt, men för oss hjälpte det. Och det är ju bättre nu, även om hon fortfarande vaknar. Men inte längre varje natt.

Hoppas det löser sig för er .

• Funderingar01
    Pernillaph skrev 2014-05-11 22:17:07 följande:
    Jag har gett upp det för länge sedan känns det som. Varenda natt var en besvikelse när hon va liten och gallskrek timtal in och timtal ut. Månad efter månad. Men nu har jag återigen kommit till en punkt där jag känner att jag är på bristningsgränsen. Jag har alltid haft ett tålamod av stål när det kommer till denna lilla dam. Trots att det varit en ren mardröm många gånger har jag aldrig ens retat upp mig, men jag börjar bli en sån mamma som jag lovat mig själv att inte bli. Sur och elak med kort tålamod. Usch!

På Bvc och barnmottagningen har vi aldrig fått någon vidare hjälp då de alltid skyllt på att allt är normalt och alla barn sover dåligt osv osv osv. Att allt bara beror på faser. Jävla skitsnack!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre.

Känns tråkigt att inte kunna ge något tips direkt eller så, för jag känner så väl igen mig. Men hur verkar er flicka vara i halsen så? Som sagt, bara en tanke, eftersom jag både hoppas och tror att det är och har varit en stor del av problemet för vår tjej. Men som sagt, det har vi ju kommit fram till nu, när hon är såhär stor, även om vi kollade halsen när hon var liten också. Men då godtog vi det där svaret från bvc och läkare att alla barn är täta och det växer bort. Och det har ju blivit bättre med sömnen. Mycket bättre om man jämför, (men inte toppen). Så hoppas det blir så för er också. Klen tröst...
  • Funderingar01

Nämen fy! Ibland blir man ju rätt trött. Vilket bemötande. Skönt att ni fick hjälp med det tillslut iallafall. Men sömnbrist är ju jättejobbigt. Men intressant tanke.

Svar på tråden 2.5 åring som alltid sovit dåligt!!