• Anonym (fattar ej?)

    Hur kan det här gå till ?

    Jag har lånat en Iphone 4. Jag har satt i mitt eget sprillans nya simkort.

    Det märkliga är att all konversation som sms:as mellan ägaren till telefonen och dennes sambo kommer upp i den här mobilen?

    Hur kan det bli så? Borde jag säga något eller går det att ta bort detta på något sätt?

    Den jag har lånat mobilen av har en ny mobil med ett nytt nummer. Det gäller inga andra sms dock, bara mellan dessa två personer.

  • Svar på tråden Hur kan det här gå till ?
  • Whitetrash86

    använder dom imess? För då kan det skickas genom email (men ändå komma upp som sms)
    Blev så ett tag mellan mig och min sambo. Han skicka till mitt mobil nr, medans jag skicka till hans email konto.

    Fråga ägaren om det är okey om du gör en total återställning i mobilen. Annars får du gå in och radera/logga ut från alla konton.

  • Anonym (fattar ej?)
    Whitetrash86 skrev 2014-05-16 18:28:28 följande:
    använder dom imess? För då kan det skickas genom email (men ändå komma upp som sms)
    Blev så ett tag mellan mig och min sambo. Han skicka till mitt mobil nr, medans jag skicka till hans email konto.

    Fråga ägaren om det är okey om du gör en total återställning i mobilen. Annars får du gå in och radera/logga ut från alla konton.
    Tack, vet inte vad imess är för något. Men nu har jag fått mess från 3 st andra personer. Har alla dessa imess alltså?

    En av dom som messat är en väldigt bra vän (trodde jag) till mig som har skrivit lite märkligt OM mig.

    Jag ska avvakta lite tror jag för att kolla vad det där handlar om!
  • Whitetrash86

    imess är gratis sms (som man bara har genom iphone) lite som messenger i FB Glad

    Är bubblorna blåa eller gröna? Blå är imess, gröna är sms

  • isabellab

    Nej nej nej.

    Berätta och lämna tillbaka telefonen. Du kan ju inte både låna den och svika deras förtroende.


    Anonym (fattar ej?) skrev 2014-05-16 19:57:39 följande:
    Tack, vet inte vad imess är för något. Men nu har jag fått mess från 3 st andra personer. Har alla dessa imess alltså?

    En av dom som messat är en väldigt bra vän (trodde jag) till mig som har skrivit lite märkligt OM mig.

    Jag ska avvakta lite tror jag för att kolla vad det där handlar om!

Svar på tråden Hur kan det här gå till ?