• Äldre 21 May 13:26
    6069 visningar
    59 svar
    59
    6069

    Kom i form till sommaren! Familjelivs träningsutmaning #5

    Bara att knipa

    Går det bra att siyta o knipa när man ammar? Försöker göra det till en vana..


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 21 May 22:27
    #8

    Legat i sängen och ammat. Båda sidor. Passat på att knipa och fördöka slappna av. Rätt mysigt att lukta på bebisen lätt att somna ifrån knipandet bara.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 22 May 19:09
    #17

    Vi har gjort detta på friskis mammacore som avslut varje gång. I början kunde jag inte stå och knipa men trägen.. kan nu knipa och gå.


    Träningsexpert Elmina skrev 2014-05-22 15:28:30 följande:
    absolut! Ligga på sidan funkar också. Om du sitter eller står blir övningen svårare men  det funkar också

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 22 May 21:45
    #19

    Som här! Ungarna hade varit uye mkt igår femåringen drack 5dl saft nör han kom hem. Får han saft ngn gång brukar han dricka 0,5-1dl. Max. Han klarade ibte dricka tillräckligt i värmen. 29 grader här idag.

    vi har fått massiv invasion av fästingar i trädgården upptäckte vi idag. Dom kröp på bebisens filt. Och på mig!! Ingen avslappning inte. Gräsklippare fram. Sprayat gräsmattan med insektsmedel vet inte om dpm dör av det.. sen städade vi inne om vi har fått in av dom.

    Och eftrt det hitta maken en på väggen! Panik! Min stora pojk hade borrelia när han var sex månader. Vidrigt!

    Han till gymmet innan detta för knäböj marklyft drag stötar bänkpress coreträning.

    tänkte spara bäckenbotten och avslappning till filten i skuggan.


    Wilowa skrev 2014-05-22 19:39:17 följande:
    Jag jobbar på en förskola och vår avdelning ligger mitt i solen och vår gård lika så. Jag hade egentligen tänkt träna idag, men det känns som jag har vätskebrist trots att jag druckit massor. få se om det känns bättre om en stund.

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 23 May 11:38
    #21

    Man svettas ju! Mineralvatten vatten saft.. här går allt!

    Fästingar gör ingen nytta om msn inte ser till virusen dom sprider. I usa bekämpas dom på vissa ställen. Då matar dom djuren med mat preppad med typ frontline son sen utsöndras under 4-6v i djuret. Borelia minskadeed 50% i det området! Då kan man ju tänka att fästing populationen minskat kraftigt.

    ska dränka trädgården med vitlök idag.

    knipit lite men under amning. Imorgon dks jag träna då kan jag avsluta m knip!


    Liljan77 skrev 2014-05-23 08:13:37 följande:
    God morgon.

    Jag får inte *hissen* att gå ändå upp. 2:a våningen går bra men sen 3:e är tveksam. 

    Där har jag att jobba på.

    Ja fy för fästingar.

    Förstår inte vad de gör för nytta i naturen.

    Här dricker vi massor. Sonen tycker om citronvatten med isbitar i, så det står en stor kanna färdig i kylen.

    Jag blir så saltsugen när det är varmt o då får jag dricka ännu mer.

    Ha en bra dag alla.

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 23 May 15:00
    #23

    Ja minst sagt!

    Min mamma har haft problem att dom ääälskade henne.. (fick Borelia var dösjuk) hon äter virlökskapslar och får nästan inga alls nu. Hon går mkt i skogen m hundar


    Liljan77 skrev 2014-05-23 12:50:25 följande:
    Åh, det hade varit något att prova här, så vida det inte skadar djuren förstås.

    Ogillar de vitlök?

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 23 May 23:00
    #24

    Knipit men glömt ta tiden..

    Det viktigaste är kanske att drt blev av!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 25 May 19:16
    #30

    Kul! Äntligen

    Själv har jag varit lat idag. Gått till vallokalen thats it. Sprang 4km igår o tränade hemma (kör olga rönnbergs bok träning för nyblivna mammor iaf styrkan ur den) försöker tänka bäckenbotten och hållning under träning nu. Svårt dock tappar och fåt hämta upp. Klara iaf att stå i planka mot en coreboll och dra knäna växelvis i bollen i 1min nu. Hela kroppen behöver rehab efter förlossning och graviditet först på listam är ju bäckenbotten o core..


    Wilowa skrev 2014-05-25 18:58:39 följande:
    Måste bara berätta en grej! Ni som varit med sedan motionsveckan, vet att jag då ogärna lämnade hemmet pga problem med höfterna. Allt gående på stället som jag kom igång med den veckan har gett resultat. Idag har jag gått 11.000 steg utan att gå på stället en enda gång. Jag har gått på IKEA, gått till vallokalen samt letat stolpar med sonen. Orienteringsklubben här har gett ut en karta med stolpar som man ska leta reda på, perfekt för mig att komma igång med och för sonens nyss stukade fot.

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 26 May 17:47
    #36

    Försökt hålla knip under knäböj marklyft plankor på boll bänkpress etc.

    gymmet idaf. Runga basövningar 10-12 reps 3 set.

    kommer ha gångsvårigheter imorgon. Mao en joggingtur.. mentalträning. Gnällug baby och trotsig hungrig femåring.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 26 May 18:56
    #39

    Härligt! Önskar jag hade plats för en ct härhemma.


    Liljan77 skrev 2014-05-26 18:21:13 följande:
    Jag är just nu så stolt över mig själv, det får man väl vara? 

    Lyckades övertala mig själv att stå på crosstrainen, tog bara några timmar, o när jag väl stod där så lyckades jag förbättra min tid o längd.

    40 min vart det i 26 graders värme o då vart det några micropauser.

    Kommer inte ihåg vem det var som tipsade om att blöta ner sig utan att torka av sig, men tack igen. 

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 26 May 19:55
    #41
    Wilowa skrev 2014-05-26 19:27:55 följande:
    Härligt!Jag har inte platsen, men funderar på att köpa en ändå och trycka in den nånstans.



    .

    om ungarna delar rum och säng har vi gott om plats..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 26 May 22:03
    #43

    Min man har åsikter om ct istället för ena soffan

    Låter jobbigt hoppas ni får större snart!


    Liljan77 skrev 2014-05-26 20:33:41 följande:
    Jag o sonen bor trångt o litet.

    Jag sover i vardagsrummet tillsammans med soffa, databord, tvbänk, motionscykel o så en stor ct. Det är inte lättstädat här, men förhoppningsvis så ska vi snart flytta.

    Längtar efter ett eget sovrum, mer plats o andra grannar.

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 26 May 22:03
    #44

    Min man har åsikter om ct istället för ena soffan

    Låter jobbigt hoppas ni får större snart!


    Liljan77 skrev 2014-05-26 20:33:41 följande:
    Jag o sonen bor trångt o litet.

    Jag sover i vardagsrummet tillsammans med soffa, databord, tvbänk, motionscykel o så en stor ct. Det är inte lättstädat här, men förhoppningsvis så ska vi snart flytta.

    Längtar efter ett eget sovrum, mer plats o andra grannar.

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 27 May 20:05
    #49

    Svårt att slappna av. Nyttigt för mig. Borde ta upp yogandet.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 27 May 22:51
    #53

    Åhh boken kom idag! Sugen! Återkpm gjotde även hälsporreont.gah. masserat stretchat och gjort tråkiga fotövningar. Imorgon tåhäv i trappan igen. Och "drilla tår" ska börja dieta ordentligt efter amning. Måste krympa -mi dre belastning.

    vill hellre testa boken.. efter mitt pass ur olga rönnbergs bok. Kan nog köra skiten ur mig härhemma nu! Gubben ska på tjänste utomlands snart. Perfa att köra snabba intensiva pass hemma. Passa på när stora leker m kompisar. 15min vilt hoppande o studsande blir fint.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Äldre 28 May 15:58
    #57
    Redaktör skrev 2014-05-28 10:37:16 följande:
    Vilken positiv inställning - heja!



    Folk brukar oftare säga galen.. så tack!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Kom i form till sommaren! Familjelivs träningsutmaning #5