• JTo

Att klä sig som tonåring - Då.

Inspirerad av en OT diskussion i regnjackstråden skapar jag denna  

Jag vägrade vinterjacka under en period i högstadiet (bor i norra norrland) och gick istället i jeansjacka och fleecetröja, helst med kort kjol och sneakers/skejtskor till. På sommaren hade jag strumpbyxor och på vintern gick jag barbent och hade någon försökt tvinga på mig en mössa så hade jag antagligen bitit dom.

Hur såg din klädlogik ut som tonåring?

• Svar på tråden Att klä sig som tonåring - Då.
  • Lindir

Vintertid hade jag oftast oknäppt jacka, ingen mössa, löst hängande halsduk. Det har jag rätt ofta fortfarande. Sommartid hade jag rätt ofta för mycket kläder, man kunde ju inte ha kortbyxor med bleka ben. Nu klär jag mig svalare.

Rude and not ginger
  • fredsduvan

Håliga jeans jag satte på mig efter mamma gått till jobbet sen släntrade jag iväg till skolan hade även vit blus med stolpkrage och ton med brunkräm och rouge

• Duckan

Det var inga konstigheter egentligen förutom att jag vägrade mössa. Var tonåring på 80- och 90-talet.

• fredsduvan
    Duckan skrev 2014-05-22 09:20:45 följande:
    Det var inga konstigheter egentligen förutom att jag vägrade mössa. Var tonåring på 80- och 90-talet.

Minns du madonna modet med kors och spetstoppar kort kort och pumps waow då var man het " like a virgin hej!"
  • Duckan

fredsduvan, jag minns, men jag klädde mig inte så. På högstadiet var det det poppis med Levi´s hos oss så det var tröjor och jeans därifrån för hela slanten. Jag gillade Madonna mycket dock .

• gealach

Jag vägrade mössa samt att jag absolut aldrig knäppte jackan för att jag hade fått för mig att jag såg tjock ut då. Spelade ingen roll om det var tjugo minus, jackan knäpptes inte!

Blogg: gealach.wordpress.com / Instagram: @gealach14
  • fredsduvan
    Duckan skrev 2014-05-23 09:12:11 följande:
    fredsduvan, jag minns, men jag klädde mig inte så. På högstadiet var det det poppis med Levi´s hos oss så det var tröjor och jeans därifrån för hela slanten. Jag gillade Madonna mycket dock .

(Jag klädde mig bara så på disco förutom spets handskar då... inte i skolan) tror det fanns kläder som hette boy toy och taikani joggingbyxor med mintgröna var hett och collagetröja med avklippt i uringningen
  • annca

Pumps med nedhasade vita tubsockar, permanentat och slingat hår och gigantiska örhängen. Knallblå ögonskugga, tonvis med mascara, blå kajal coh cerice läppstift...
    eller
    svarta chinos, vit herrskjorta och decimeterbrett resårbälte och kavaj med jätteaxelvaddar...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Att klä sig som tonåring - Då.