Örontermometer
Var hittar man en bra örontermometer som inte kostar fläsk?
Har idag en för rumpan, men hon blir så ledsen när vi använder den.
Var hittar man en bra örontermometer som inte kostar fläsk?
Har idag en för rumpan, men hon blir så ledsen när vi använder den.
Tror coop har, men vet inte vad den kostar där. Apoteket. Tror faktiskt det är svårt att få tag på under 600:- Men jag vet inte!!
Gå in på www.ebay.com som sökord skriver du baby thermometer ear. Då får du upp en massa digitala som kostar endast några kronor. Men vad som skiljer dem åt från dem som kostar flera 100 på Apoteket vågar jag inte svara på. Det kanske någon annan vet. Jag undrar själv.
Taby: Har du kollat postorderkatalogenra såsom Ellos, Halens??! Har för mig att jag sett sådana där! //Bella
vår flicka var jätteledsen varje gång vi skulle ta tempen i rumpan och spände sig vilket inte gjorde det bättre. Köpte öronterm. på apoteket för lite under 600kr men det är det bästa köp vi gjort!!! Den var värd varenda krona enl. mig.
på teknikmagasinet finns det en jättebra braun för 549 kr. tar bara tre sek i örat eller nåt.
Tror dom hade Philips för örat på OnOff, ganska billigt. (billigare än den på apoteket.) Den är jättebra, har den på jobbet (är fsk.lärare) och barnen tycker det är kul att "pipa i örat"
Vi köpte en för 195:- på jula.
Vi har en braun örontermometer från apoteket. Det är det sämsta köp jag någonsin gjort. Man kan aldrig lita på den utan får olika resultat varje gång man tar. Trots att man gör exakt som man ska.
Jag tycker att det är jättesvårt att få in termometern så långt in i örat på små barn som man ska! Har en sådan men ville inte använda den på min dotter, hon är nu 6 år och tycker fortfarande den gör ont. Man måste ju få in den ganska långt för att den ska visa rätt temp. Däremot använder jag den till mig själv
Jag tycker oxå det är svårt att få rätt temperatur. Men jag ser den som ett komplement till "rumptermometern". Att ta till t.ex. på natten när man inte vill störa barnet men få en liten indikation på om hon har feber eller inte.
jag tycker inte jag får olika temperatur med den...behöver inte gå långt in i örat. det viktiga är att man drar lite i örat, bakåt och uppåt så man får riktningen mot trumhinnan och inte hörselgångväggen. Och har barnet ont i örat ex öroninflammation ska man ju inte anv den då gör det ju ont.