• FliniLinis

stopp i äggledarna? någon mer?

I torsdags fick jag konstaterat med titthålsoperagion att det inte är någon passage i äggledarna, men dom såg fina ut så möjligheten att bli gravid naturligt finns trotts att den e ytterst liten, någon mer som är i samma situation? Vad är nästa steg? Ivf? Tyvärr hade läkaren inga svar på vad som skulle hända nu utan jag ska få telefon tid min ordinarie läkare, känner mig helt uppgiven :/

• Svar på tråden stopp i äggledarna? någon mer?
  • MysanB

Jag har stopp i ena äggledarn, ha efter de fött ett barn å väntar nu nästa! :) dessa båda barn är gjorda med ivf, en jobbig resa men sååå värt de i slutet! ;) hoppas de går bra för dig med! :)

• Zinfandel

TS: vad berodde blockeringen på? Om du inte fick svar - begär ut dina journaler! Det är viktigt att veta om det t ex beror på endometrios.

• emmafina86

Hej!

Ni som har stopp i äggledarna, hur märker ni det (förutom att ni inte blir gravida). Har ni mens och ägglossning? Jag har nämligen regelbunden mens och känner av min ägglossning ca 14 dagar innan mensen kommer (men blir ändå inte gravid), kan det vara stopp i äggledarna trots att jag känner av ägglossning?
    Tacksam för svar!!

• Zinfandel
    emmafina86 skrev 2014-05-31 11:27:16 följande:
    Hej!

Ni som har stopp i äggledarna, hur märker ni det (förutom att ni inte blir gravida). Har ni mens och ägglossning? Jag har nämligen regelbunden mens och känner av min ägglossning ca 14 dagar innan mensen kommer (men blir ändå inte gravid), kan det vara stopp i äggledarna trots att jag känner av ägglossning?
    Tacksam för svar!!
    Japp, mina cykler har varit "perfekta" hela tiden trots 2 blockerade äggledare. Nu har jag tagit bort båda äggledarna och känner ägglossningarna mer än någonsin. Ägglossning har man ju ändå.
  • Konstigaste

Jag fick konstaterat stopp i båda äggledarna under titthålsoperation.
    Kvinnan som opererade mig sade att allt var superfint och inga tecken på endometrios fanns (det var det vi skulle kolla)  , hon kunde inte svara på varför jag har stopp i båda.
    Jag har haft glesa menstruationer och utebliven ägglossning (misstänkte pco innan op) så pergotime sattes in och det blev en massa fina guldägg men det tog sig inte. Så nu förstår jag ju varför....
    Är nervös inför ivf, vet inte hur våra chanser kommer vara. Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden...

• Konstigaste

Spolade även äggledarna långt innan op och då konstaterades stoppet också, men det bekräftades under op.

Svar på tråden stopp i äggledarna? någon mer?