• Stårsc­han
    Äldre 26 May 12:55
    4805 visningar
    20 svar
    20
    4805

    Sprucken kondom

    Har du personligen varit med om att en kondom spruckit under samlaget?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sprucken kondom
  • La Lola
    Äldre 26 May 13:01
    #1

    Japp!
    Som 15-åring (kan ha hänt nån gång efter det också men det här tillfället minns jag jävligt väl).
    Det var ångestfyllda dagar för det barn jag trots allt var innan jag fick mens.
    Huvva.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Äldre 26 May 13:01
    #2

    Nej, sätter man på den som man ska så går den aldrig sönder.

  • Stårsc­han
    Äldre 26 May 13:13
    #3
    Korpen skrev 2014-05-26 13:01:30 följande:
    Nej, sätter man på den som man ska så går den aldrig sönder.

    Sanning med modifikation. Kondomer är inte hundraprocentigt säkra. Jag har varit med om att minst två har spruckit.
  • Äldre 26 May 13:16
    #4
    Stårschan skrev 2014-05-26 13:13:33 följande:

    Sanning med modifikation. Kondomer är inte hundraprocentigt säkra. Jag har varit med om att minst två har spruckit.

    Då satt den inte riktigt eller så hanterades den inte som den ska.
  • Äldre 26 May 13:22
    #5

    Aldrig hänt. Kan ju tillägga att jag alltid använt kondom sedan jag förlorade oskulden för 10 år sedan. Förutom en kort period med p-piller, då jag blev gravid.

  • Stårsc­han
    Äldre 26 May 13:23
    #6
    Korpen skrev 2014-05-26 13:16:00 följande:

    Då satt den inte riktigt eller så hanterades den inte som den ska.

    Det är möjligt, men det var i alla fall ingen skillnad på hanteringen de gångerna jämfört med alla andra. Och sex på fyllan har aldrig varit aktuellt, så vi har båda varit vid våra sinnens fulla bruk och tyckt att allt verkat som det skulle.
  • Tjugoå­tta
    Äldre 26 May 13:38
    #7

    Nej, inte under samlaget. Däremot har jag några gånger varit med om att den spruckit när den skulle på.

  • Anonym (Man)
    Äldre 26 May 14:04
    #8

    Nej inte personligen. Men frun har råkat ut för det två gånger, båda med tillfällig partner. Hon klarade sig bägge gånger som tur var.

  • Äldre 26 May 19:25
    #9

    Så att vi har märkt det har det hänt två gånger. Jag har också blivit gravid en gång efter noggrant kondomanvändande och där vi inte märkte att den spruckit. Men jag antar att den måste gjort det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Sonja­)
    Äldre 26 May 20:05
    #10

    Ja, åtskilliga ggr! Detta är anledningen till att jag inte litar på kondomer. Har pratat med manliga vänner som berättat att de regelbundet har haft detta problem och varit tvungna att köpa dagen efter-piller till tjejer ett par ggr.

  • Anonym (Sonja­)
    Äldre 26 May 20:06
    #11
    fluu skrev 2014-05-26 19:25:35 följande:

    Så att vi har märkt det har det hänt två gånger. Jag har också blivit gravid en gång efter noggrant kondomanvändande och där vi inte märkte att den spruckit. Men jag antar att den måste gjort det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Har också blivit gravid trots kondom som jag inte märkt hade spruckit. Gjorde en sen abort pga detta.
  • Anonym (Sonja­)
    Äldre 26 May 20:08
    #12

    Kanske ska tillägga att alla killar jag varit med och där kondomen spruckit varit ganska välutrustade. Dock användes större kondomer då.

  • Äldre 26 May 20:28
    #13

    Jo det har hänt! Ett av mina barn kom till av den anledningen! Gissar att det kommit sig av lite vårdslös hantering , eller hårdare penetrering innan allt är mjukt och fint!

  • Äldre 27 May 02:09
    #14

    Nej, aldrig

  • Anonym (anna)
    Äldre 27 May 02:14
    #15

    Jag och mitt ex använde kondom vid varje samlag under 7 års tid. Det hände vid 5-6 tillfällen att kondomen sprack.

  • Anonym (kusse­n)
    Äldre 27 May 10:50
    #16

    Japp! Och då hände det givetvis den gången som det absolut inte fick hända eftersom det var tillsammans med min kusin. Då var det jobbigt i något dygn. Förvånad

  • Äldre 9 Jun 02:03
    #17

    Det har hänt vid några tillfällen men det berodde på oaktsamhet vid penntreringen är det inte nog vått eller lite häftigt så kan hända.
    Jag brukar ta en konst paus och kolla speciellt mot slutet.
    Men jag kommer ihåg en gång när jag och en tjej bekant hade sex och hon hade sagt att hon inte något skydd så jag fick inte komma i henne.
    Så när det närmade sig för mig tog jag på en kondom och vi fortsatte kanske lite för häftigt för nar jag sedan drog mig ur satt kondomen som en utslagen tulpan runt min penis.
    Det gick bra den gången.

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 9 Jun 03:20
    #18

    Det har hänt mig en gång. Då hade killen piercing och vi testade med den i. Efter det så tog han ut piercingen varje gång.

  • Anonym (Man)
    Äldre 9 Jun 08:13
    #19

    Nu har det hänt också oss en gång. På totalt 8 års kondomanvändning och kanske över 200 förbrukade kondomer har en gått sönder, så det är väl en acceptabel risk.Det är svårt att säga någon speciell orsak. Möjligen att samlaget var extra långt och utdraget, men inget speciellt häftigt. Eller så var det bara en något svagare kondom.

  • Äldre 13 Feb 00:32
    #20

    Jag hade en liten romans eller kk vi träffades i alla fall och hade sex hon hade slutat med p-piller så hon sa att jag fick ta det försiktigt och inte spruta i henne utan kondom.
    Inga problem jag tar på en kondom, sa jag
    Vi körde på och hade det rätt skönt bytte ställning ett flertal gånger.
    När vi hållit på en bra stund och det började närma sig när hon red mig så mötte jag hennes mot juck alt snabbare tills jag kom.
    Vi små kelade lite innan hon hoppade in i duschen... då upptäckte jag att kondomen satt som en utslagen tulpan runt kuken ....men det gick bra  

Svar på tråden Sprucken kondom