• Forumvärd

    Har du vaccinerat dig?

    Fästingar spås en ljus framtid denna sommar. En mild vinter leder till fler fästingar ute i skog och mark.
    Som du säkert vet så sprider fästingen en del sjukdomar så därför undrar jag: Har du/ni vaccinerat er?



    Information om fästing och vaccin
    http://fästing.nu/

    Diskutera gärna i trådenSolig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du vaccinerat dig?
  • Anonym (Latex)

    Nej men jag ska!

    Haft problem då jag är latexallergiker och då kan msn inte ta det vanliga vaccinet, plus att jag är gravid nu. Men till våren så!

  • La Lola

    Nej rätt o slätt.

    Bor på en plats där fästingar inte är så vanligt förekommande, även om de små jäklarna har hittat hit också.
    Befinner mig mycket sällan (typ aldrig) på ställen där de trivs.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cecese

    Ja, jag och alla barnen är vaccinerade och det var självklart att vi skulle göra det.
    Det finns massor med fästingar där vi bor. T.ex. för något år sen var ena sonen och plockade svamp med pappan. Efter ett par timmar i skogen kom dom hem och innan sängdags fick jag plocka nånting mellan 50-100 fästingar av sonen. Jag har redan i år plockat flera fästingar från barnen.

  • Stårschan

    Den dagen jag ser en fästing kanske jag kommer att överväga det. Har bara sett en i mitt liv, och det var under förra millenniet.

  • Jackson
    Cecese skrev 2014-05-27 08:08:43 följande:
    Ja, jag och alla barnen är vaccinerade och det var självklart att vi skulle göra det.
    Det finns massor med fästingar där vi bor. T.ex. för något år sen var ena sonen och plockade svamp med pappan. Efter ett par timmar i skogen kom dom hem och innan sängdags fick jag plocka nånting mellan 50-100 fästingar av sonen. Jag har redan i år plockat flera fästingar från barnen.
    Oj, vilken del av landet bor ni? :S

    Jag kommer inte att vaccinera mig mot fästingar (iaf inte i år), jag har bara haft två fästingar under min livstid (snart 30), och då har jag ändå två hundar. 
  • lövet2
    Stårschan skrev 2014-05-27 08:19:47 följande:
    Den dagen jag ser en fästing kanske jag kommer att överväga det. Har bara sett en i mitt liv, och det var under förra millenniet.
    Jag har aldrig sett någon, så jag är inte helt säker på att jag skulle fatta vad det var för något ens ...
  • Tjugoåtta

    Nej, det har inte blivit av ännu. Så jäkla dumt, nu när jag tänker på det. Vi får nog ta och fixa det nu i veckan.

Svar på tråden Har du vaccinerat dig?