• Tiriyaki86

Ni som lever i ensamhet, vad gör ni på fritiden?

Har en fråga till er som lever i ensamhet långt upp i vuxen ålder och undrar vad ni gör på eran fritid för att hålla igång? En del av oss är ju inte så populära i andra människors ögon och undrar om ni har några tips för att göra något vettigt på fritiden? Att sitta vid datorn och att promenera börjar bli riktigt tjatigt efter en massa år och idag har jag bara legat på sängen och lyssnat på musik för jag kommer verkligen inte på något att göra. Orkar snart inte leva såhär längre.

Tips?

• Svar på tråden Ni som lever i ensamhet, vad gör ni på fritiden?
  • Anonym (Ensam)

Jag är också ensam. Brukar låna grannens hund, går promenader och till hundgården. Har jag tur är det någon där. 

Jag motionerar mycket, springer, simmar & yogar!

• Amanda84

När jag levde ensam så gick jag med i två föreningar som delade mina intressen. Genom den ena föreningen fick jag efter ett tag ett gäng kompisar som jag fortfarande hänger med så här 10 år senare, genom den andra träffade jag bara de andra föreningskamraterna på våra tillställningar, men det var fullt tillräckligt även det och det fyllde mitt sociala behov.

Jag försökte också att ta mig ut för att vara där folk rörde sig. Jag gick en kväll i veckan till biblioteket där jag satte mig och läste. Jag fick då rörelse runt om kring mig, vilket fick mig att må bra, även om jag inte interagerade med någon.

• Sola

Jag är i relation men ensam i perioder och jag anser det blir vad man gör det till

• Anonym (ensam 2)

Jag är ganska ensam av mig. Jag läser mycket böcker, cyklar och springer en hel del. Försöker även gå ut på krogen ibland när plånboken tillåter det.

• Anonym (Pelle)

Har just träffat en ny tjej, men var singel flera år innan och då så
    var jag politiskt aktiv (inte längre), spelade gitarr i en grupp (försöker hinna
    det nu också), spelade sax med ett gäng jazz-intresserade (måste hinna
    det nu också) och ibland hann jag träffa lite gamla (skilda) kompisar.

• HåkanHjulhålt

Drygar på familjeliv!

• Anonym (Jag)

Jag har alltid levt ensam. Läser böcker, spelar musik (i en orkester), springer ibland, sitter vid datorn (för mycket), går på konserter, utställningar mm.

• Anonym (Saxx)

Spelar datorspel, löptränar, styrketränar, tittar på dokumentärer.

That's about it.

• Hegeltegel

Jag kanske ska svara på din fråga istället för att droppa klipp..... Jag går mycket, fotar det jag ser och samlar ihop lite bilder som jag tycker är roliga eller "bara bra" Jag går på museum ,utställningar där fotografiska är favoriten (om man nu är intresserad av bild och bor i Stockholm kan jag rekommendera ett årskort) Jag fixar min lägenhet, städar och förbättrar. Problemet med dom tillfällena då jag känner mig ensam och deppig är att jag då också saknar motivation. Det är det som är mitt hinder och fängelse! Ibland blir jag likadan, ligger i sängen och stirrar taket! Då lyder jag ju inte ens mina egna råd! Vete fan hur man skall "ta sig i kragen" det blir en cirkelreferens helt enkelt!

Svar på tråden Ni som lever i ensamhet, vad gör ni på fritiden?