Hur hjälpa pojkvän att sluta röka på?
Cannabis förmodligen.
Be din kille stå ut dom första 3-4 dagarna och jag lovar er att han inte kommer att ha problem efter det. Sitter i huvudet. Sen är cannabis inte så himla beroende framkallande.
Cannabis förmodligen.
Be din kille stå ut dom första 3-4 dagarna och jag lovar er att han inte kommer att ha problem efter det. Sitter i huvudet. Sen är cannabis inte så himla beroende framkallande.
Jag har rökt på förut och gör det ibland idag också, det är inte så svårt att ta sig ur. Sen om man vill ta sig ur eller inte är en annan sak. Många säger "jag ska sluta" utan att riktigt mena det, så man fortsätter röka och i andras ögon framstår man som svag och beroende. Är du insatt på att sluta så slutar du. Det vet jag av erfarenhet. Cannabis orsakar inte ett kraftigt beroende, inte ens i närheten av cigaretter. Är man inställd på att sluta, VILL man sluta, ja då är det väldigt enkelt.
Men alla har inte styrkan att kunna ta sig ur dessa situationer ensamma. Många behöver stöd OCH hjälp.
Men när det kommer till cannabis så är det INTE ett sånt stort problem, och då handlar det om viljan hos personen i fråga.
Det är inte så många som inser hur lätt "drog" cannabis egentligen är, vi får alltid höra att det är KNARK(!!!!) och i skolan berättar dom gärna hur någon tagit livet av sig själv efter att ha rökt på. Så ligger det inte till.