• Anonym (någon mer?)

    Någon mer som avstår barn pga rädsla?!

    Jag är en kvinna på snart 30 år som inte har en tanke på att skaffa barn. Jag vill inte alls skaffa barn men vet att min man vill det. Jag tänker avstå pga rädsla. Jag vågar inte vara gravid eller föda barnet. De flesta jag känner som har fött barn har en massa problem efter sina förlossningar. Några har fått byta jobb eller säga upp sig pga sina problem. Pratade med en väninna som jobbar som biolog och reser en del och är ute i naturen. Hon sa att det aldrig skulle fungera för henne att skaffa barn, det går liksom inte vara inkontinent mitt ute i skogen. Jag har liknande jobb som henne.

    Är det någon mer här som har avstått eller tänker avstå barn pga att ni inte vill få problem med kroppen efteråt? Hur har eran partner tagit det? Har hen stannat trots att hen vill ha barn och inte du? Eller var ni överens om barnskaffandet?

  • Svar på tråden Någon mer som avstår barn pga rädsla?!
  • Anonym (Hannah)

    Du kan ju välja att göra ett kejsarsnitt? Om du är rädd så kommer du garanterat få det. Tycker inte du ska ge upp att ha barn faktiskt det är inte alla kvinnor som får problem.

  • Anonym (någon mer?)
    Anonym (Hannah) skrev 2014-06-06 16:44:23 följande:
    Du kan ju välja att göra ett kejsarsnitt? Om du är rädd så kommer du garanterat få det. Tycker inte du ska ge upp att ha barn faktiskt det är inte alla kvinnor som får problem.
    Är dock livrädd för kejsarsnitt (också), skulle aldrig klara av att ha ett stort sår på magen.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (någon mer?) skrev 2014-06-06 16:48:40 följande:
    Är dock livrädd för kejsarsnitt (också), skulle aldrig klara av att ha ett stort sår på magen.