• Äldre 8 Jun 06:42
    8682 visningar
    35 svar
    35
    8682

    Svenskar rasister? Vad är inte då islam?

    Jag är så trött på alla trådar här på fl som handlar om att svenskar är rasister. Men jag tycker att muslimer ska komma ut från sin bubbla och faktiskt se på helheten av religionen och dess lagar. En kvinna som de skrevs om, för inte så länge sen, får leva i 2 år till innan dödsstraffet äger rum för att ta hand om sitt barn. Sen dödas hon pga att hon vill gifta sig med en kristen, är inte de rasistiskt mot krista?

    Man får inte vara homosexuell, är inte de rasistiskt mot homosexuella?
    Det finns ingen annan religion som är rätt och riktig än islam, är inte de rasistiskt mot alla andra religioner?
    Det finns även många andra exempel inom islam, som jag tycker kan uppfattas som rasistiska mot andra.

    Vist finns det absolut rasistiska svenska och kommer nog alltid att göra, men jag tycker att de även finns minst lika många rasistiska muslimer mot kristna..så ni bör nog tänka er för nästa gång ni säger att alla svenskar är rasistiska.


  • Svar på tråden Svenskar rasister? Vad är inte då islam?
  • Äldre 2 Apr 07:45
    #21
    Hamdi ali skrev 2015-03-30 16:17:20 följande:

    /.../ Om ni inte tror på Allah, Vem har fört dig i världen. Jesus som ni tror vad kommer ifrån. Allah har skapat människor, djur och i världen. Vi måste respektera varandra . ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? jag älskar mina religion och jag älskar islam100%%%%%%%%%%%?????????????????????? Alhamdullilah


    Är du verkligen så okunnig om kristendomen?
    Ur ren allmänbildningssynpunkt så borde du läsa på lite grand, så att du åtminstone känner till grunderna i Sveriges och världens största religion. Detta säger jag inte för att jag vill "frälsa dig". Jag är inte kristen och tycker varken om kristendom eller islam. Men om du verkligen är så okunnig om kristendomen som du låter, så skulle du behöva läsa på lite.
  • Äldre 4 Apr 13:12
    #22

    Många muslimer känner sig oönskade och ogillade här dit de tagit sin tillflykt. Men personligen så kan jag inte låta bli att undra om situationen hade varit om förhållandet varit det motsatta. Ja skulle kristna västerlänningar känna sig lika oönskade och ogillade i ett muslimskt präglat samhälle? Kan vi inte redan idag se hur man ser på västerländsk inblandning där? Visst bygger mycket på okunskap och rädsla. Framförallt då för förändring, vilket jag tror är det främsta skälet till vi människor kan se sig oönskade och ogillade. Och detta är jag övertygad gäller oavsett var man slår sig ner som lite annorlunda. Jag anser således att ingen människa, religion, kultur är vare sig bättre eller sämre än den andre när det gäller detta. Obs. jag använder ogärna ordet ?hata? eftersom jag tycker låter onödigt hårt i frågan till vad jag anser det verkligen är frågan om dvs. hur vi människor bara primitivt reagerar i vissa situationer

  • Äldre 9 Apr 12:14
    #23
    +1
    Hamdi ali skrev 2015-03-30 16:17:20 följande:
    Varför hatar ni muslimer , varför hatar ni muslimska tjejer som har hijab? Jag fattar inte alla människor inte samma och alla har inte samma tänker. Muslimer tror på Allah och hans profet mohamed . Vad tror ni? Vilken religion har ni? Om ni inte tror på Allah, Vem har fört dig i världen. Jesus som ni tror vad kommer ifrån. Allah har skapat människor, djur och i världen. Vi måste respektera varandra . ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????? jag älskar mina religion och jag älskar islam100%%%%%%%%%%%?????????????????????? Alhamdullilah
    Jag hatar inte enskilda människor. Jag hatar Islam. 
  • Paulin­a P P
    Äldre 9 Apr 12:40
    #24
    Inteutanproblem skrev 2014-06-09 00:36:36 följande:

    Generellt så tycks det vi inte vet någonting om eller inte förstår skrämmande. Instinktivt har vi alla detta inom oss, i varierande utsträckning men det existerar där - hos alla. I grund och botten är det en överlevnads instinkt.

    Lyckligtvis bor vi i Sverige, där vi inte har ihjäl folk pga vilken tro dom har. Diskriminering och förtryck är inte heller tillåtet eller acceptabelt, så inte heller kränkningar. Hur väl gemene man efterföljer det däremot varierar stort, och inom just det där... Spelar det noll roll vilken etnicitet, nationalitet eller religion man tillhör. Finns lika många kålsupare i ALLA läger.


    Inte nu längre. Det var länge sedan sist. När Sverige kristnades (eller om det var när svenskar skulle kristna Finland) fick man välja att döpa sig och få en vit särk eller att inte döpa sig och bli av med huvudet. Men det var som sagt 1000 år sedan.
  • Paulin­a P P
    Äldre 9 Apr 12:42
    #25

    Rent teoretiskt kan man ju vara muslim, svensk och homosexuell på en gång.

  • Äldre 30 Mar 03:57
    #26

    Du kanske borde kolla upp vad ordet "rasism" betyder. Religiösa är inte en ras.. Med det sagt menar jag inte att jag gillar muslimer eller religiösa.

  • Äldre 30 Mar 04:06
    #27
    Hamdi ali skrev 2015-03-30 16:17:20 följande:

    Varför hatar ni muslimer , varför hatar ni muslimska tjejer som har hijab? Jag fattar inte alla människor inte samma och alla har inte samma tänker. Muslimer tror på Allah och hans profet mohamed . Vad tror ni? Vilken religion har ni? Om ni inte tror på Allah, Vem har fört dig i världen. Jesus som ni tror vad kommer ifrån. Allah har skapat människor, djur och i världen. Vi måste respektera varandra . ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? jag älskar mina religion och jag älskar islam100%%%%%%%%%%%?????????????????????? Alhamdullilah


    Vad är det med er och alla frågetecken....?
  • Äldre 31 Mar 11:52
    #28
    Hamdi ali skrev 2015-03-30 16:17:20 följande:

    Varför hatar ni muslimer , varför hatar ni muslimska tjejer som har hijab? Jag fattar inte alla människor inte samma och alla har inte samma tänker. Muslimer tror på Allah och hans profet mohamed . Vad tror ni? Vilken religion har ni? Om ni inte tror på Allah, Vem har fört dig i världen. Jesus som ni tror vad kommer ifrån. Allah har skapat människor, djur och i världen. Vi måste respektera varandra . ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? jag älskar mina religion och jag älskar islam100%%%%%%%%%%%?????????????????????? Alhamdullilah


    Om du vill ha respekt kanske du skulle börja med att visa respekt själv.
    En del av den respekten skulle kunna vara att du faktiskt tog reda på hur andra ser på just dina gudar ser på saken, istället för att skriva raljerande inlägg på internet.
  • Äldre 31 Mar 11:54
    #29
    +1

    Insåg för sent att tråden var sjukt gammal. Tittade bara på datumet 30 mars och insåg för sent att det var 30 mars för flera år sedan.

  • Äldre 31 Mar 17:47
    #30

    Det finns ett fåtal svenskar som är rasister och gnäller på muslimerna, sen finns det ett fåtal muslimer som också är rasitiska och gnäller på svenskar.


     


    Dessa grupper representerar inte majoriteten hos vare sig svenskar eller muslimer men de syns och hörs mest, lösningen är att alla vanliga svenskar och muslimer helt enkelt också syns.

    Vissa tror att den pormomillen som synns mestadels på internet visar hur det ligger till men så är det naturligetvis inte.

    Fanatiska människor är inte i mjaoritet och dessa fanatiker finns tyvärr hos alla grupper, svenskar, invnadrare, muslimer, kristna, ateister, SD, MP, L, C etc, hos hetrosexuelle hos homosexuella, hos unga hos gamla, hos kvinnor hos män.

  • Äldre 31 Mar 18:01
    #31

    "Jag är så trött på alla trådar här på fl som handlar om att svenskar är rasister"


    Vaddå, alla NOLL trådar om det?


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Äldre 31 Mar 18:03
    #32
    Blito skrev 2017-03-31 17:47:53 följande:
    Det finns ett fåtal svenskar som är rasister och gnäller på muslimerna, sen finns det ett fåtal muslimer som också är rasitiska och gnäller på svenskar.

     


    Dessa grupper representerar inte majoriteten hos vare sig svenskar eller muslimer men de syns och hörs mest, lösningen är att alla vanliga svenskar och muslimer helt enkelt också syns.

    Vissa tror att den pormomillen som synns mestadels på internet visar hur det ligger till men så är det naturligetvis inte.

    Fanatiska människor är inte i mjaoritet och dessa fanatiker finns tyvärr hos alla grupper, svenskar, invnadrare, muslimer, kristna, ateister, SD, MP, L, C etc, hos hetrosexuelle hos homosexuella, hos unga hos gamla, hos kvinnor hos män.


    Sant sant.

    Fast...pormomille?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Äldre 31 Mar 18:36
    #33
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-31 18:03:47 följande:
    Sant sant.

    Fast...pormomille?
    Hehe he ooops Skäms
    Lite slarvigt, man ska inte göra flera saker samtidigt

    *promille

    Skrattande
  • Äldre 31 Mar 20:36
    #34
    Blito skrev 2017-03-31 18:36:42 följande:
    Hehe he ooops Skäms
    Lite slarvigt, man ska inte göra flera saker samtidigt

    *promille

    Skrattande
    Äh, jag har gjort liknande och värre missar själv. Lite kul variant bra. Fick det nästan till "porrmille"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Modern­o
    Äldre 31 Mar 21:39
    #35
    Blito skrev 2017-03-31 17:47:53 följande:

    Det finns ett fåtal svenskar som är rasister och gnäller på muslimerna, sen finns det ett fåtal muslimer som också är rasitiska och gnäller på svenskar.


     


    Dessa grupper representerar inte majoriteten hos vare sig svenskar eller muslimer men de syns och hörs mest, lösningen är att alla vanliga svenskar och muslimer helt enkelt också syns.

    Vissa tror att den pormomillen som synns mestadels på internet visar hur det ligger till men så är det naturligetvis inte.

    Fanatiska människor är inte i mjaoritet och dessa fanatiker finns tyvärr hos alla grupper, svenskar, invnadrare, muslimer, kristna, ateister, SD, MP, L, C etc, hos hetrosexuelle hos homosexuella, hos unga hos gamla, hos kvinnor hos män.


    Vem ser du som svensk?
Svar på tråden Svenskar rasister? Vad är inte då islam?