• Anonym (TS)

    hur länge krystade du?

    jag fick min dotter för några år sedan. upplevde förlossningen som väldigt jobbig, framförallt psykiskt. kände mig inte hörd. blev överkörd hela tiden i princip.

    men nått jag alltid undrat över såhär i efterhand är varför jag krystade så himla länge. de flesta verkar det gå hyfsat fort för. för mig tog det iaf över fem timmar. kan inte förstå hur dom kan låta en ligga o krysta så länge, utan att ingripa på något vis. bönade efter ett ks hela tiden även. men det ignorerades bara.

    dagarna efter så va det så mkt nytt med första barnet att jag inte tänkte på att fråga om varför det tog sån tid. har även läst mina förlossningspapper, men där står det inget.

    kanske finns nån här med lite erfarenhet om varför det kan ta så lång tid att krysta? eller bara vill berätta hur lång tid de tog för dom :) 

    ps vet inte om jag la tråden i rätt kategori men men :p

  • Svar på tråden hur länge krystade du?
  • Flisan79

    Låter väldigt länge även om jag läst liknande tidigare.

    Jag krystade 30 min med första, 20 min med andra och Max 5 min med sista.

  • Dixie

    vet inte alls vad som är "normalt" - men 5 timmar låter länge,  med 1an krystade jag i 40 min, 2an och 3an hann jag med 2 krystvärk sedan var de ute. 

  • Anonym (TS)

    ja det kändes som en evighet kan jag lova! skönt det gick fort för er iaf :D

  • Anonym (TS)
    mylittleponny skrev 2014-06-08 19:16:39 följande:

    4 timmar krystvärkar med första.


    5 timmar krystvärkar med andra.


    fyfan! har du fått reda på om det är nån spec orsak? :o
  • mylittleponny
    Anonym (TS) skrev 2014-06-08 19:17:26 följande:
    fyfan! har du fått reda på om det är nån spec orsak? :o
    Nja alltså jag börjar krysta tidigt. Redan vid 5-6 cm sen krystar jag som en galning tills det är dax för utdrivningen.. Det har blivit så med båda barnen. Mina krystvärkar hjälper barnet genom kanalen, Medans för andra kvinnor så hjälper värkarna barnen genom kanalen. Men oavsett hur starka värkar jag haft så kommer barnet inte ner utan jag blir att krysta automatiskt för att barnet ska komma ut. Jag haft igångsättning med båda barnen och Eda så krystvärkarna har varit fruktansvärda med båda barnen.
  • PrinsessanLeia

    Min första förlossning tigs barnet med sugklocka efte 3 h med kryatvärkar. Den andra tog krystandet en timme och där behövdes ingen sugklocka

Svar på tråden hur länge krystade du?