• Äldre 9 Jun 09:00
    7721 visningar
    51 svar
    51
    7721

    Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?

    Sommarlovet närmar sig - hur ser det ut i din familj? Hur många veckor är ditt/dina barn hemma från förskola eller skola? Har det varit problem med att få ihop ledigheten - berätta gärnna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?
  • Äldre 9 Jun 09:05
    #1

    Stora pojken är ledig 5 veckor. Han åker iväg midsommarveckan med sin farmor och farfar. Är sedan på fritids ett par veckor innan vi ska ha semester. Lille pojken är ledig från dagis 4 veckor plus några strödagar.

    Vi har 4 veckors semester som vi lagt då fritids och dagis har sina sammanslagningar.

    Vi brukar lösa det på det sättet.

  • Äldre 9 Jun 09:14
    #2

    Min son är fjorton månader och har inte börjat i förskola och planen är att han inte kommer ha gjort det nästa sommar heller. Eller nästnästa. Därefter får vi se, tio veckor eller mer förhoppningsvis.

  • Äldre 9 Jun 09:16
    #3

    Mercedes AMG

  • Äldre 9 Jun 09:20
    #4

    Sonen på 3 är ledig 9 veckor från fsk, detta tack vare att han ska bli storebror i sommar. Annars hade det blivit 6 veckor!

  • Äldre 9 Jun 09:24
    #5

    Mina pojkar som är 2 och 4 år är lediga 8 veckor.

  • Äldre 9 Jun 09:26
    #6

    Barnen blir lediga 5 veckor i sommar, plus att jag är ledig varje onsdag. Pappan kommer vara ledig en vecka före mig, sen 3 veckor gemensamt och sen jag en vecka själv. Barnen är 2 och snart 6.

  • Anonym (mamma­ledig)
    Äldre 9 Jun 09:28
    #7

    Jag är fortfarande föräldraledig den här sommaren, börjar jobba i höst igen och äldsta dottern ska få vara hemma hela sommaren, hon kommer ha så tråkigt. Men hon börjar skolan i höst så tyckte hon skulle få ett riktigt sommarlov för vet inte när det händer igen :) Ska bli så roligt att ha henne hemma hela veckorna istället. 

  • Äldre 9 Jun 09:32
    #8

    Pojkarna på 4 och 5,5 år är lediga 7 veckor. 1 vecka hos mormor/morfar medan mamma och pappa jobbar. 4,5 veckor med hela familjen. 1,5 veckor hos farmor när mamma och pappa börjar jobba igen.

  • Äldre 9 Jun 09:34
    #9

    7 veckor blir det. 5 veckor med pappa och mig och 2 veckor med "bara" mig.

  • Äldre 9 Jun 09:53
    #10

    Tjejen är 2 år. Får vara ledig i 8v

Svar på tråden Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?