• Äldre 9 Jun 11:54
    818 visningar
    8 svar
    8
    818

    stephen king´s det och varsel

    läser nu om Det och har en fråga:

    i både det och varsel skriver han om en kock vid namn Dick halloran (osäker på stavningen)
    är det som vet om det är samma person i båda böckerna?

  • Svar på tråden stephen king´s det och varsel
  • Äldre 9 Jun 12:29
    #1

    Det kan det väl vara. Det var väldigt länge sen jag läste böckerna, är det en central figur eller bara nån bifigur? Har för mig att han brukar peta in referenser till sina egna böcker lite här och där.

  • Äldre 9 Jun 12:30
    #2

    Det kan det vara. King är en mästare på att skriva in sina verk i varandra och att flytta karaktärer från en bok till en annan.

  • Äldre 9 Jun 13:04
    #3
    Rafael90 skrev 2014-06-09 12:29:12 följande:
    Det kan det väl vara. Det var väldigt länge sen jag läste böckerna, är det en central figur eller bara nån bifigur? Har för mig att han brukar peta in referenser till sina egna böcker lite här och där.
    i Det nämns han i princip bara i förbifaren, han är med lite mer i varsel.

    jo han brukar kunna göra det
  • Äldre 9 Jun 13:05
    #4
    Ziry skrev 2014-06-09 12:30:26 följande:
    Det kan det vara. King är en mästare på att skriva in sina verk i varandra och att flytta karaktärer från en bok till en annan.
    han är det
  • Äldre 9 Jun 13:29
    #5

    Namnet kanske är ett anagram...

  • Äldre 9 Jun 14:09
    #6

    Googla namnet så får du snabbt svaret! Orkar inte klippa in någon länk men ja, det är samma person.

  • Äldre 9 Jun 15:21
    #7
    Skärin skrev 2014-06-09 14:09:24 följande:
    Googla namnet så får du snabbt svaret! Orkar inte klippa in någon länk men ja, det är samma person.
    tack
  • Äldre 9 Jun 15:30
    #8

    Samma person. Kings böcker är sammanvävda med varandra.. Alla onaturliga händelser springer ur samma punkt, vilket blir tydligt samt förklarat i hans böcker om "Revolvermannen" eller "Det svarta Tornet" som de också kallas.. En trilogi på 7 böcker..


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
Svar på tråden stephen king´s det och varsel