Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 22:55:56 följande:
Jag tycker inte hans handlande var befogat nej, inte enligt vad jag hört från förskolan Enligt det lilla han själv berättat tycker jag att han hade rätt att sätta ner foten men inte gorma och skrika och kalla henne fula ord. Nej, sett honom tappa behärskning 2ggr under de fem år vi kännt och levt ihop, en gång efter en blöt utekväll, han blev förbannad på mig eftersom han inte var klar nog i skallen att fatta vad jag försökte kommunicera till honom. Den andra gången i mitt försvar mot en kollega som påstod att jag "skrattade på honom" Då fick min man nog och skrek" hon får skratta om honom vill, hon får skratta "på dig" om hon vill, men nu gör hon i te det så kan du fatta och släppa det??!!) sen drog han igen en dörr så den åkte av gängorna ( men detta var i nyktert tillstånd). Vi har en del meningsskiljaktigheter de ca 3 ggr om året han dricker sig hyfsat berusad för han blir så jävla trög då men annars bråkar vi aldrig och inte han med någon annan heller. Han har inte direkt kort stubin. Men denna tant har verkligen pushat oss mid sina uttalanden senaste tiden på förskolan men inte till den grad att detta skulle behöva hända och varför luktade han alkohol? Luktar en öl? Jag kan i land ha svårt att känna lukten av öl på honom efter 2-3 öl. Annan alkohol dricker han aldrig. På jobbet har han alkolås som alla andra inom hans företag så han måste sköta det där så för mig verkar allt annat konstigt.
Han måste ha blivit väldigt provocerad, eller så hade han druckigt fler öl än en. Jag skulle sätta mig ner och skriva upp vad pedagogen har gjort som ni inte gillar och sen säga som det är och be om ursäkt. Samt berätta att ni har diverse saker att ta upp som kan ha provocerat honom. Så får alla lägga korten på bordet och rensa luften.