• Äldre 12 Jul 13:09
    8050 visningar
    103 svar
    103
    8050

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Jag är bara gravid i vecka 7, är beräknad till 4:e mars. Jag kommer att hinna fylla 40 innan dess och bor i södra Stockholm (Huddinge).


    Jag blöder dock lite grann, så jag håller tummar och tår att jag kan stanna kvar i den här tråden (även om jag är beräknad lite senare än ni andra).

    Tycker själv att det vore roligt med en mammagrupp för oss "äldre" :)

  • Äldre 12 Jul 17:09
    #7

    Charlotta5 - Söderort? Får jag fråga var? Vi bor också där :)


    Tack, förresten. Sitter dessvärre i telefonkö till gynakuten, har börjat få jätteont (blöder dock inte längre), så mår inte så bra :(

  • Äldre 13 Jul 17:42
    #11

    Hej Saga och Marchie - Kul med fler! Hägersten är rätt nära mig, bor i Vårby.


    Jag väntar också tredje barnet, har en tjej som är 7 och en kille som är 12 också :)

  • Äldre 14 Jul 19:47
    #15

    Hej Littlemonkey Lagombutwhy och India och kul att ni hittade hit :)

    Grattis till era plus!


    Jag var på MVC idag och pratade om mina blödningar och även om den kraftiga smärtan jag fick i lördags. Ringde gynakuten då som sa att om det är ett missfall på gång så kan de ändå inte göra något, så jag behövde egentligen inte åka in om jag inte ville, eller blödde mer (eller fick mycket mer ont), vilket kändes skönt att höra.


    Barnmorskan på MVC sa i princip samma sak och eftersom jag hade en väldigt jobbig graviditet (som slutade i väääldigt sent missfall) i höstas med en himla massa läkarbesök och UL och "grävandes", så känner vi att vi inte behöver träffa någon läkare och göra något UL förrän vi gör KUB-testet... Om inte något förändras, naturligtvis...

  • Äldre 15 Jul 11:03
    #17

    charlotta5 - Haha, skrev precis det till dig ;)

  • Äldre 15 Jul 19:59
    #19

    Hej Nic - Välkommen :)


     


    Spännande ni som väntar första barnet (även om jag också känner mig som förstagångsmamma, haha)! 


     


    Hur mår ni allihop?

  • Äldre 16 Jul 10:33
    #24

    Marchie - Inget illamående (har jag inte haft under nån av mina graviditeter iofs), men jag är extremt trött och sugen på mat, godis, allt möjligt heeela tiden, haha...

    Littlemonkey - Tack. Jag hoppas för glatta livet jag med. Det där med att läsa för mycket känner jag igen ;) Var bor du? Vi bor i Vårby Gård.

    Jedsitha - Jag är också försiktigt optimistisk. Eftersom jag blöder och har ont så vågar jag inte hoppas allt för mycket. Välkommen iaf! :)

    Har rätt ont till och från och blöder (dock väldigt, väldigt lite) nästan varje dag. Jag ska göra KUB-test den 20:e augusti. Vi blev erbjudna både VUL och läkartider, men har faktiskt tackat nej till allt. Eftersom förra graviditetens blödningar berodde på att spiralen var kvar och jag inte har någon spiral nu, så känns det lite som att det som sker, det sker av en anledning. Det finns liksom ingen anledning att det inte ska gå bra annat än om något är fel med fostret och då ska ju inte graviditeten forsätta (ursäkta plumpheten...).

  • Äldre 16 Jul 13:32
    #26

    Nic - Oj, inte en lugn stund, huh? Skönt att du kommit så långt, ändå. Min första föddes i vecka 35 ;) 


     


    Jag hoppas också att det är skrämselhicka, försöker att välja att se så positivt som möjligt på det. Blöder inte just nu, tex :)

  • Äldre 16 Jul 21:08
    #29

    Meh! Jag såg inte att någon svarat i den här tråden förrän nu! Skumt...
    Nåja.


     


    Nic - Precis. Svårt, dock, för nyss kom det blod igen, mer än jag haft tidigare :( Småont har jag haft hela dagen...


     


    Jedsitha - Tack! Det verkar inte som det, inte just nu iaf, men vi tar en dag i taget här... Tycker för övrig att det låter väldigt mycket som att du är gravid, mina plus med alla graviditeter har alla varit supersvaga. Tror tom att det står på paketet typ "oavsett hur svagt strecket är så är du gravid" eller nåt sånt ;)

    Kanske framför allt ni omföderskor, har det börjat synas på er än? Jag, maken och ungarna var i några parker här där jag bor idag och vi träffade som vanligt på en massa folk vi känner. ALLA såg att jag var gravid. Jag är inte ens i vecka 8 än! Imorgon, visserligen, men ändå. Att vänta till vecka  med att berätta för folk finns ju inte på kartan...

  • Äldre 19 Jul 21:09
    #30

    Hur har ni det? Väldigt tyst här i tråden...

  • Äldre 20 Jul 12:47
    #32

    Härligt att höra! Grattis :) Hur mår du än så länge?


     


    Jag mår likadant, typ. Jag vaknar fortfarande varje morgon med mensvärk (eller vad som känns som mensvärk iaf) och även ibland under dagen/kvällen och jag blöder fortfarande nästan varje dag... Men inte särskilt mycket, så jag försöker vara positiv. 


    Inget illamående, men väldig huvudvärk, dock... 


     

  • Äldre 21 Jul 22:13
    #35

    Little Monkey - Tråkigt att höra. Men vad jag har hört så behöver det absolut inte betyda ett missfall, även om det tyvärr naturligtvis kan vara det :/ Hoppas på det bästa iaf!! Det är jobbigt att blöda :(


    Jag har blött mer idag, ganska mycket mer, och min BM tycker att jag ska åka in. Vi valde dock att vänta tills imorgon... 


    Appropå symptom, så har jag väl egentligen inte så mycket mer än att jag äter som en häst (har jag gjort med alla graviditeter), har spränghuvudvärk stora delar av dagarna, redan stor (ser nästan ut som om jag är i 5:e månaden), lite förändrat utseende på brösten/bröstvårtorna och vääldigt känslig för dofter...

Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015