• Anonym (TS ångrar)

Vi finns, vi som ångrar barn

Jag ser att det kommer upp trådar där barnfria berättar om hur de måste försvara sitt barnfria liv, vilket är så tråkigt att det ska behöva göras. Till er som tjatar om att ni "fattar inte varför man inte vill ha" och att "ingen ångrar sina barn" vill jag bara säga: ni behöver inte fatta och jo visst finns det många som ångrar sina barn (t.ex. jag själv och sen vet jag två kvinnor till). Ni vet bara inte om det för det är inget man berättar i allmänhet, allt för att hålla fasaden om att allt är bra, livet leker och är perfekt, ungefär som på facebook.
    Jag är en av de kvinnor som ångrar att de skaffade sina barn, deal with it, pga grupptrycket och samhällets hjärntvätt, och nu kan jag knappast lämna bort henne. Vi finns, vi har insett att detta faktiskt inte passade oss och tyvärr är våra oönskade barn offren för våra ogenomtänkta beslut/enträgna påtryckningar från omgivningen. Visst står vi för konsekvenserna och tar hand om barnen, men det är synd att inte ha fått leva sitt egna, riktiga liv från första början. Med detta alternativa liv menar jag inte t.ex. supa sig full varje helg eller konstant resa jorden runt, jag är nykterist och reser rätt sällan, men aspekter såsom ansvaret, övrig livsstil, meningsfullt arbete/projekt, egentid, personliga behov och personlig lämplighet som förälder. 

Creds till alla som tänker igenom detta livsval noga och gör klart för sig själva vad de vill och inte vill ha och sedan handlar efter det istället för att i blindo bara göra vad resten av flocken säger och gör, det om något är ansvarsfullt, var säkra på det ni barnfria Hjärta . Ni som tjatar, hintar och dömer våra liv, håll tyst bara om ni inte kan stänga av vad ni tänker och tycker att ni känner. 
  • Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn
  • Anonym (Ja)
    Anonym (ego) skrev 2014-06-15 19:58:00 följande:
    jag tycker det är jävligt ego att ångra sina barn
    herregud att hjälpa andra, ta hand om andra är väl meningen med livet i grund och botten
    det är genom det du lär dig om dig själv

Tycker det är obehagligt att så många ångrar sina barn
    det visar att det finns mer egoism i människor än vad jag trodde!!!

Tror faktiskt det måste finnas en diagnos bakom det,
    det kan bara inte vara elakhet...
    Jag håller med dig. Det värsta av allt är att jag tror att en majoritet av dessa egosar inte skulle tveka att säga till sina barn att de var ett misstag vid något dramatiskt tillfälle.
  • Anonym (A)
    herregud att hjälpa andra, ta hand om andra är väl meningen med livet i grund och botten

Mmm, men du själv är en fin och empatisk människa, full av kärlek va? Drömmer

Nej det är lång från alla som tycker att meningen med livet är att ta hand om andra. Jag skulle säga att de är i minoritet, men det är ju fint att du och andra gör det och kan sitta och kasta sten hejvilt på de som inte gör det. 
  • Anonym (Ja)
    vampyria2 skrev 2014-06-15 19:54:58 följande:
    Ni som säger att ni ångrar era barn menar ni då att om ni kunde så skulle ni gå tllbaka i tiden och välja ett liv utan era barn, hm vad jag undrar är om ni verklgen skulle välja bort att få träffa era små och att aldrig få lära känna dem? Jag har så svårt att förstå att ni kan känna så, kan ni verkligen titta på era barn och ärligt säga att ni önskar att de aldrig hade födds?

Jag menar inte att vara drygeller något här utan är verkligen nyfiken på om jag har uppfattat det hela rätt?
    Jag kan vara så jäkla trött på mina ungar ibland och kan tänka att det hade varit så mycket skönre om jag aldrig hade skaffat barn men aldrig att jag ångrar barne utan det är situationen jag ångrar och så fort det jobbiga har gått över så vet jag att jag är den lyckligaste människan i världen just för att dessa fyra underverk är mina.
    Därför undrar jag om ni verkligen skulle vilja att barnen inte fanns om ni fick vlja om.
  • Anonym (Tankeställare)

Meningen med livet är att ge livet mening.
    Alla anser kanske inte att livet blir mer meningsfullt med ett barn.
    Jag tycker det är sunt att avstå barn om man känner att det inte är något för en själv. Jag tycker även det är sunt att de som faktiskt känner att de ångrar sina barn, kan erkänna det för sig själva istället för att gå runt med en inombords bitterhet som lätt kan utvecklas till avsmak och till och med hat.

Min pappa ville nog aldrig ha barn egentligen. Det har jag förstått i efterhand, nu när jag blivit äldre. När jag var yngre så funderade jag bara på varför han var så kall. Jag hade nog mått bättre av att höra honom säga att han egentligen aldrig velat haft barn. Då hade jag förstått hans sätt att vara. Istället blev jag förvirrad och trodde att jag hade gjort något fel. Försökte alltid att vara honom till lags.
    När jag var omkring 15-årsåldern så sa han att han tyckte att jag var riktigt trevlig att umgås med, då jag hade blivit äldre. Han sa även att han aldrig varit en lämplig småbarnspappa och att småbarnsåren var de värsta han visste.
    Då nånstans föll polletten ner. Jag hade dock velat höra det tidigare. Det hade hjälpt mig en del i min barndom och uppväxt.

Till alla som tvekar: skaffa INTE barn förns ni är helt säkra på att det är vad ni vill.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (A) skrev 2014-06-15 20:07:19 följande:
    Mmm, men du själv är en fin och empatisk människa, full av kärlek va? Drömmer

Nej det är lång från alla som tycker att meningen med livet är att ta hand om andra. Jag skulle säga att de är i minoritet, men det är ju fint att du och andra gör det och kan sitta och kasta sten hejvilt på de som inte gör det. 
    Egoism i ett nötskal.

Människor som inte har upplevt krig, svält, bo i en icke demokrati etc. Människor som är så korkade så de pga all välfärd blir egoister istället för en förståelse för varför vi har det så bra som vi har det. 
    Samma människor som fullständigt skulle strunta i och rycka på axlarna och tycka att detta är inte mitt problem om en person blev misshandlad på gatan, råkade ut för en hjärtinfarkt eller någon som slog ett barn.
    Samma människor som ångrar sitt val av att skaffa barn och som anser att det är ett misstag.

Hur blev dessa människor såhär (om vi bortser från dem med tydliga autistika drag)? Min egen definition är bortskämdhet.
  • Anonym (lev o låt leva)
    vampyria2 skrev 2014-06-15 19:54:58 följande:
    Ni som säger att ni ångrar era barn menar ni då att om ni kunde så skulle ni gå tllbaka i tiden och välja ett liv utan era barn, hm vad jag undrar är om ni verklgen skulle välja bort att få träffa era små och att aldrig få lära känna dem? Jag har så svårt att förstå att ni kan känna så, kan ni verkligen titta på era barn och ärligt säga att ni önskar att de aldrig hade födds?

Jag menar inte att vara drygeller något här utan är verkligen nyfiken på om jag har uppfattat det hela rätt?

Jag kan vara så jäkla trött på mina ungar ibland och kan tänka att det hade varit så mycket skönre om jag aldrig hade skaffat barn men aldrig att jag ångrar barne utan det är situationen jag ångrar och så fort det jobbiga har gått över så vet jag att jag är den lyckligaste människan i världen just för att dessa fyra underverk är mina.

Därför undrar jag om ni verkligen skulle vilja att barnen inte fanns om ni fick vlja om.

Hade jag aldrig träffat de hade jag inte saknat dem. Hur skulle jag sakna nåt jag aldrig fått?
  • Anonym (känslig)

Jag kände aldrig någon längtan att skaffa barn,men gjorde det ändå pga sambos längtan och att jag trodde att barnintresse skulle komma med tiden. Riktigt så blev det ej. Däremot försämrades vår relation drastiskt iom barnet och förhållandet blev en mardröm. Så även om jag älskar mitt barn så tycker jag att liv förvandlades till ett helvete pga av detta.

• Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-15 20:26:42 följande:
    Egoism i ett nötskal.

Människor som inte har upplevt krig, svält, bo i en icke demokrati etc. Människor som är så korkade så de pga all välfärd blir egoister istället för en förståelse för varför vi har det så bra som vi har det. 
    Samma människor som fullständigt skulle strunta i och rycka på axlarna och tycka att detta är inte mitt problem om en person blev misshandlad på gatan, råkade ut för en hjärtinfarkt eller någon som slog ett barn.
    Samma människor som ångrar sitt val av att skaffa barn och som anser att det är ett misstag.

Hur blev dessa människor såhär (om vi bortser från dem med tydliga autistika drag)? Min egen definition är bortskämdhet.
    Så kvinnor måste dedikera hela sitt liv, VILJA ägna hela sitt liv, åt att ta hand om andra, speciellt egna barn, för annars är de egoister som skulle strunta i om de såg någon få hjärtinfarkt?? 

OMG.Förvånad
  • Efraim Barkbit
    Anonym (A) skrev 2014-06-15 20:05:34 följande:
    Hur kan det vara svårt att förstå det som skrivs i tråden? Flera har skrivit att de älskar sina barn, men att de ändå ångrar dem, alltså ångrar att de satt sig i den situationen - LIVET MED BARN!  Det verkar gå miltals över huvudet på alla moraltanter som skriker högt här. Läs vad människor skriver istället. 

Även om man läser, eller i synnerhet om man läser deras berättelser så framstår det än mer obegripligt att ånga tillkomsten av sina egna biologiska barn. Kan inte föreställa mig något mer tragiskt.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (BF)

Och folk kan inte fatta varför jag inte vill ha barn........

Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn