• Anonym (TS ångrar)

Vi finns, vi som ångrar barn

Jag ser att det kommer upp trådar där barnfria berättar om hur de måste försvara sitt barnfria liv, vilket är så tråkigt att det ska behöva göras. Till er som tjatar om att ni "fattar inte varför man inte vill ha" och att "ingen ångrar sina barn" vill jag bara säga: ni behöver inte fatta och jo visst finns det många som ångrar sina barn (t.ex. jag själv och sen vet jag två kvinnor till). Ni vet bara inte om det för det är inget man berättar i allmänhet, allt för att hålla fasaden om att allt är bra, livet leker och är perfekt, ungefär som på facebook.
    Jag är en av de kvinnor som ångrar att de skaffade sina barn, deal with it, pga grupptrycket och samhällets hjärntvätt, och nu kan jag knappast lämna bort henne. Vi finns, vi har insett att detta faktiskt inte passade oss och tyvärr är våra oönskade barn offren för våra ogenomtänkta beslut/enträgna påtryckningar från omgivningen. Visst står vi för konsekvenserna och tar hand om barnen, men det är synd att inte ha fått leva sitt egna, riktiga liv från första början. Med detta alternativa liv menar jag inte t.ex. supa sig full varje helg eller konstant resa jorden runt, jag är nykterist och reser rätt sällan, men aspekter såsom ansvaret, övrig livsstil, meningsfullt arbete/projekt, egentid, personliga behov och personlig lämplighet som förälder. 

Creds till alla som tänker igenom detta livsval noga och gör klart för sig själva vad de vill och inte vill ha och sedan handlar efter det istället för att i blindo bara göra vad resten av flocken säger och gör, det om något är ansvarsfullt, var säkra på det ni barnfria Hjärta . Ni som tjatar, hintar och dömer våra liv, håll tyst bara om ni inte kan stänga av vad ni tänker och tycker att ni känner. 
  • Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn
  • Anonym (Ja)
    Anonym (A) skrev 2014-06-15 20:32:51 följande:
    Så kvinnor måste dedikera hela sitt liv, VILJA ägna hela sitt liv, åt att ta hand om andra, speciellt egna barn, för annars är de egoister som skulle strunta i om de såg någon få hjärtinfarkt?? 

OMG.Förvånad
    Tänker inte ens svara på din låga kommentar. Förstår du inte vad jag menar så är det ditt problem.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (BF) skrev 2014-06-15 20:35:09 följande:
    Och folk kan inte fatta varför jag inte vill ha barn........
    Nähä, tala om det då och skaffa inga barn.
  • Anonym (BF)
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-15 20:36:36 följande:
    Nähä, tala om det då och skaffa inga barn.
    Tro mig jag har försökt. Jag skulle hellre bli uppäten av krokodiler än att skaffa barn, så det finns ingen risk att det kommer att ske.
  • Anonym (tack)
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-15 20:26:42 följande:
    Egoism i ett nötskal. Människor som inte har upplevt krig, svält, bo i en icke demokrati etc. Människor som är så korkade så de pga all välfärd blir egoister istället för en förståelse för varför vi har det så bra som vi har det.  Samma människor som fullständigt skulle strunta i och rycka på axlarna och tycka att detta är inte mitt problem om en person blev misshandlad på gatan, råkade ut för en hjärtinfarkt eller någon som slog ett barn. Samma människor som ångrar sitt val av att skaffa barn och som anser att det är ett misstag. Hur blev dessa människor såhär (om vi bortser från dem med tydliga autistika drag)? Min egen definition är bortskämdhet.

Att man inte passar som förälder betyder inte att man skiter i sina medmänniskor. Många som väljer att inte skaffa barn engagerar sig mycket för andra människor och även djur, genom ideella organisationer eller på andra sätt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (tack) skrev 2014-06-15 20:39:37 följande:

Att man inte passar som förälder betyder inte att man skiter i sina medmänniskor. Många som väljer att inte skaffa barn engagerar sig mycket för andra människor och även djur, genom ideella organisationer eller på andra sätt.
    Det förstår jag. Det var ett svar till en annan.
  • Tecum
    Anonym (känslig) skrev 2014-06-15 20:30:48 följande:
    Jag kände aldrig någon längtan att skaffa barn,men gjorde det ändå pga sambos längtan och att jag trodde att barnintresse skulle komma med tiden. Riktigt så blev det ej. Däremot försämrades vår relation drastiskt iom barnet och förhållandet blev en mardröm. Så även om jag älskar mitt barn så tycker jag att liv förvandlades till ett helvete pga av detta.
    Nu dök den fråga upp som jag själv tänkt ställa. Ni som är så tvärsäkra på antingen den ena eller andra sidan, hur hanterar man en situation där ena parten i relationen vil ha barn medan den andre är tveksam/emot? Separation eller ska den ena vika ner sig? Där kan man hamna i en situation där ena parten egentligen inte vil ha barn men ställer ändå upp. Relationer bygger på kompromisser, är detta en bra kompromiss?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-15 20:35:36 följande:
    Tänker inte ens svara på din låga kommentar. Förstår du inte vad jag menar så är det ditt problem.
    Det var en fråga!! Den låga kommentaren stod du för när du dömde ut människor som egoister som kliver över människor i nöd bara för att de inte tycker att livets enda mening är att ta hand om andra och kanske skulle ha föredragit ett liv utan barn. 
  • Anonym (fort,fort)
    Jeaninne skrev 2014-06-15 19:47:04 följande:
    Varför skriver du under två nick i samma tråd?

Ja, det har väl alla hört om, hur den snåla, elaka svärdottern övertalar sin man att sätta gamla farmor på fattighuset... Vad var din poäng..? ALLTING finns ju och har hänt någon gång. Det tar inte bort det faktum, att äktenskap i allmänhet setts som välsignade när det fötts barn, och att par som förblivit barnlösa har ömkats.

Jag förstår, det var bara ett lågt försök att smutskasta och misstänkliggöra mig.
    Ad hominem, sånt man brukar ta till när argumenten tryter.

Men nej, i den här tråden skriver jag enbart under nicket anonym fort, fort, så du kan hålla dina konspirationsteorier för dig själv så slipper du göra bort dig mer.
  • Anonym (Tankeställare)
    Tecum skrev 2014-06-15 20:46:28 följande:
    Nu dök den fråga upp som jag själv tänkt ställa. Ni som är så tvärsäkra på antingen den ena eller andra sidan, hur hanterar man en situation där ena parten i relationen vil ha barn medan den andre är tveksam/emot? Separation eller ska den ena vika ner sig? Där kan man hamna i en situation där ena parten egentligen inte vil ha barn men ställer ändå upp. Relationer bygger på kompromisser, är detta en bra kompromiss?
    Man ska aldrig ta ett så stort steg som att skaffa ett barn, för någon annans skull.
  • Anonym (duärinteensam!)
    vampyria2 skrev 2014-06-15 19:54:58 följande:
    Ni som säger att ni ångrar era barn menar ni då att om ni kunde så skulle ni gå tllbaka i tiden och välja ett liv utan era barn, hm vad jag undrar är om ni verklgen skulle välja bort att få träffa era små och att aldrig få lära känna dem? Jag har så svårt att förstå att ni kan känna så, kan ni verkligen titta på era barn och ärligt säga att ni önskar att de aldrig hade födds?

Jag menar inte att vara drygeller något här utan är verkligen nyfiken på om jag har uppfattat det hela rätt?
    Jag kan vara så jäkla trött på mina ungar ibland och kan tänka att det hade varit så mycket skönre om jag aldrig hade skaffat barn men aldrig att jag ångrar barne utan det är situationen jag ångrar och så fort det jobbiga har gått över så vet jag att jag är den lyckligaste människan i världen just för att dessa fyra underverk är mina.
    Därför undrar jag om ni verkligen skulle vilja att barnen inte fanns om ni fick vlja om.
    Ja, jag hade valt så.
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn