Varg77 skrev 2014-06-15 22:14:29 följande:
Det finns många kvinnor som "sköter" om sina män som små bebisar också.. :P
Det är ju bara kolla här på Familjeliv för att se hur mycket problem det finns i alla typer av relationer.
Och självklart blir det tvister med ett barn också, då man är olika individer.
Att man till 100% måste sköta om en bebis borde inte komma som en chock för någon.. därför är det ju bra om man har ett backuper när man behöver lite avlastning.. Har man inte alls tänkt på det innan så är det ju jäkligt synd.
Men då kan man ju jobba på det med mannen eller välja att avsluta förhållandet. Det går inte med ett barn.
Det är för övrigt inte bara en bebis som man behöver sköta om 100% utan det behöver man göra även med större barn. Hela ansvaret för deras väl och ve ligger på föräldrarna och man får inrätta sig till väldigt stor del efter sitt barn och hens behov.
Jag tror att magnituden av det åtagandet är svårt att föreställa sig innan man varit med om det och jag tror också att det är ganska vanligt att man, åtminstone då och då eller i perioder, tycker att det är nästan överväldigande. Jag förstår att det finns människor som skulle välja bort att skaffa barn om de hade möjlighet att starta om livet, trots att de älskar de de redan har.