• Stina

Nya vänner i Göteborg

Hej!

Jag är också en ensam mamma som gärna hakar på! Jag har ett tvåårigt barn, bor i Lunden och är 37 år. Jag ska resa bort nu, men är tillbaka i Göteborg i mitten på juli. 

Hoppas att vi kan få till en träff! Det hade varit så skönt att träffa andra mammor i samma situation.

/Stina

• Stina

Äsch! Jag reser bort på lördag! Jag hade också velat komma med. Men jag får haka på nästa gång. Ni kan väl maila mig också ifall ni bestämmer någon ny träff? Kul att det är så många som är intresserade. Glad

• Stina

Angi00: Jag heter Stina och är ensamstående med en tvåårig pojke. 

• Stina

Jag missar ju tyvärr lördagens dejt. Men jag undrar ändå; var tusan är det där tåget som alla verkar veta om? Är det på lekplatsen, Plikta alltså, eller någon annan stans i Slottsskogen?

• Stina

Hej på er! Hoppas att ni hade jättekul idag! Det känns tråkigt att jag missade träffen, men sådant är livet. Bestämde ni månne tid och dag för någon ny träff?

• Stina

Jag har inte varit där själv, men jag har hört att det finns en fin lekplats någonstans i Trädgårdsföreningen. Där kör ju inga bilar, så det borde vara relativt tryggt för barnen, och alltså inte så stressande för mammorna. Jag kan komma på fredag den föreslagna tiden. Mitt ex har barnet då, så jag kommer ensam. Tänkte att det kan vara kul att ses ändå, nu när chansen dyker upp. Det känns som att det ändå är mest för min egen skull, och inte barnets... Ensamstående mamma som vill prata med jämlikar, liksom. 

• Stina

Jag kollade på Trädgårdsföreningens hemsida, och lekparken ser verkligen riktigt fin ut. Men det framgår inte riktigt om det finns bra "åskådarbänkar" för föräldrarna. En picknickfilt låter toppen! Jag kan ta med en extra ifall det kommer många morsor. Det hade nog varit trevligt med lite fika också. Är det kanske lättast om alla tar med eget, så behöver vi inte oroa oss för allergier och sånt, eller att alla kommer med 20 kanelbullar var? Jag har kort brunt hår, och kommer att stå som något annat ufo i lekparken, i och med att jag inte har mitt barn med mig. Så ifall någon av er ser mig, kan ni bara hojta till.

• Stina

Nu såg jag på SMHI att vädret ser ut att bli minst sagt otrevligt. På norska YR, däremot, verkar det mycket bättre. Vi får väl chansa på att norrmännen har rätt. Ifall det ösregnar, och vi behöver ställa in, har ni varandras telefonnummer då? Jag har Milkys, i alla fall.

• Stina

Det ösregnar i Lunden där jag bor nu. Men det ser ut att kunna vara en kortare skur. Vågar vi chansa på att ses, eller ska vi hitta en ny dag i stället? Det är kanske inte jättekul att sitta på gräset, med eller utan filt, när det nyss har regnat. Eller är det jag som är en vekling?

• Stina

Det ösregnar i Lunden där jag bor nu. Men det ser ut att kunna vara en kortare skur. Vågar vi chansa på att ses, eller ska vi hitta en ny dag i stället? Det är kanske inte jättekul att sitta på gräset, med eller utan filt, när det nyss har regnat. Eller är det jag som är en vekling?

• Stina

Hej hej mammorna!

Jag tyckte att det var jättetrevligt att ses i fredags. Och vilken tur vi hade med vädret! Vattenpölar åt barnen, och uppehåll och sol åt oss vuxna. 

Jag undrar om det är någon fler som känner för att planera in en ny träff?

• Stina

Jag och Rufus kan bäst på helgerna. Nu på söndag, och nästa söndag, t.ex. Rufus är på dagis i veckorna, och på eftermiddagarna är det skönt för honom att få gå hem direkt efter allt hallabalo på dagis.

• Stina

Jag knarkar SMHI:s vädersida... Imorgon verkar vädret vara något bättre på eftermiddagen än på förmiddagen. Vad sägs om att vi träffas i morgon kl. 15? Ska vi skippa picknick, och satsa på lek den här gången? Barnen blev helt begripligt lite uttråkade av att sitta på en filt och glo...

Jag har sett att det finns en trevlig lekplats vid Näckrosdammen, där vid musikhögskolan och humanistiska fakulteten. Det är bara att googla "lekplats vid Näckrosdammen" för exakt adress. Ifall vi ses där så kan vi kanske fly in till Stadsbibliotekets barnavdelning om det blir regn? Vad sägs?

Stina

• Stina

Men vad kul, då ses vi i morgon! Jag och min tvååring kommer dundrande på cykel. Jag har kort, brunt hår. Det är ju ingen jättelekplats, men tänkte ändå att en liten beskrivning aldrig är fel.

Sardinien! Wow, vad kul!

I veckan är plutten på dagis, som sagt. Men ifall det blir en träff kommer jag gärna ensam, utan barn, och umgås lite.

• Stina

Då är det bara jag och Väntar i evigheter kvar... Regnkläderna blev kvar på dagis i fredags. Jag hade tänkt trotsa väder och vind, men jag och lillen hoppar också över idag. Hoppas att du ser detta, Väntar i evigheter, så att du inte står där ensam i eftermiddag!

• Stina

Lillaankan: Oj, vad jobbigt att vara dunderförkyld och att ha ryggskott, och samtidigt vara tvåbarnsmamma. Hoppas att du snabbt blir bättre! Kram på dig!

Under vardagarna passar det inte jättebra för mig. Men om ni andra ses, kanske jag kan komma förbi en liten stund utan barn. 

• Stina

Lillaankan: Tur att förkylningen åtminstone släppte. Det räcker ju liksom med en grej i gången. Skönt också att du har en kille som fattar grejen! Grattis! Skrattande 

Vi har ju fått värsta höstvädret, men förhoppningsvis är det bättre till helgen. På lördag förmiddag, vid 10-tiden passar det för mig. Resten av helgen är redan uppbokad med en massa annat grejs. Vad tror ni om lördag kl. 10?

• Stina

Vi är upptagna med annat, tyvärr. Det får bli en annan gång i stället.

Att det ska vara så svårt att få till någon tid som passar!

Svar på tråden Nya vänner i Göteborg