• Anonym (G)
    Äldre 16 Jun 10:47
    868 visningar
    4 svar
    4
    868

    Förvärkar/värkar?

    Hela dagen igår från morgon fram till i natt hade jag sammandragningar med onda mensliknande smärtor, trots vila, alvedon och varm dusch höll de i sig..

    Nu har dom avtagit har inte haft (förvärkar?) sen i natt, hade (förvärkarna) var 10 minut eller mellan 6 och 10 minuter.. Kan förvärkar lägga av så bara? Var sjukt taggad på att det skulle dra igång då jag känner mig väldigt otymplig och ivägen hela tiden, kan tillägga att jag inte ens kom in i min farmors dusch efter bastubad pga att magen var för stor :P Nu löste vi det iofs..

    Men kan förvärkar bete sig så och lägga av och komma tillbaka igen?
    Ni som haft sd med menssmärtor hur snart fick ni dom riktiga värkarna? 

  • Svar på tråden Förvärkar/värkar?
  • Äldre 16 Jun 11:08
    #1

    Med första barnet hade jag förvärkar varje kväll i 2v

    Med andra barnet trodde vi att det var på gång och jag klockade värkar bara för att upptäcka att de försvann igen. Några dagar höll det väl på så iaf.

    Med andra barnet höll jag och svärmor på och diskuterade en tur till IKEA vid 14:30, 19 åkte vi in och 22:04 är hon född

  • Anonym (G) Trådstartaren
    Äldre 16 Jun 11:41
    #2

    Så det kan dröja ytterligare då.. :P 

  • Äldre 16 Jun 14:57
    #3

    Jag hade massor med förvärkar och sammandragningar från v 34-35 den här graviditeten, han är född i v 40+5 :) Mina förvärkar kom bara när jag vilade, men försvann direkt när jag började röra på mig. De riktiga värkarna som du får sen försvinner inte när du är uppe och går och de blir starkare och mer smärtsamma

  • Anonym (G) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 21:27
    #4

    Men jag får ju förvärkar alltså sammandragningar samt mensvärkar när jag är uppe och rör på mig. 

Svar på tråden Förvärkar/värkar?