• katarinaf

    varför händer inget??:(

    Jag och min sambo har försökt i 4 (!!!!) år att bli gravida.. Inget har hänt. Jag använde äl preparat, han kollade upp om nåt var fel, likaså jag.. Inget såg fel ut. Vill veta om nån har haft lika svårt som oss, om nån annan där ute är ofrivilligt barnlösa. Vi är 26 och 29 år gamla så det är inget fel på åldern. Jag kanske bara har svårt att bli med barn, min syster blev gravid även fast dom använde kondom och P-piller.. Hon måste vara superfertil! Jaja, till saken, finns det nåt man kan äta/använda sig utav om man vill öka chansen något? Svar uppskattas!!

  • Svar på tråden varför händer inget??:(
  • Jag är bara jag

    Men om ni gjort utredning varför har ni inte fått göra IVF? Borde ni verkligen efter 4 år,då räknas det som ytterst svårt att få barn. Vi har kämpat i snart 8 år,men övergått till ED nu. Ge inte upp än!

  • katarinaf
    Jag är bara jag skrev 2014-06-18 21:00:25 följande:

    Men om ni gjort utredning varför har ni inte fått göra IVF? Borde ni verkligen efter 4 år,då räknas det som ytterst svårt att få barn. Vi har kämpat i snart 8 år,men övergått till ED nu. Ge inte upp än!


    Jo vi har gjort ca 8 IVF behandlingar, skulle kanske ha skrivit det också, men det har inte tagit sig.. Lycka till med eran ED !
  • Jag är bara jag
    katarinaf skrev 2014-06-18 21:13:41 följande:
    Jo vi har gjort ca 8 IVF behandlingar, skulle kanske ha skrivit det också, men det har inte tagit sig.. Lycka till med eran ED !

    Aha,jag har gjort 8 behandlingar,men alla blev inte nåt av och åldern gör att vi övergått till ED. Har ni kikat på alternativ? Vad säger läkarna då?
  • katarinaf
    Jag är bara jag skrev 2014-06-19 11:50:54 följande:

    Aha,jag har gjort 8 behandlingar,men alla blev inte nåt av och åldern gör att vi övergått till ED. Har ni kikat på alternativ? Vad säger läkarna då?
    De säger att vi kan få göra ca 3 behandlingar av IVF till sen får vi övergå till ICSI behandling istället.
  • Jag är bara jag
    katarinaf skrev 2014-06-19 17:24:47 följande:
    De säger att vi kan få göra ca 3 behandlingar av IVF till sen får vi övergå till ICSI behandling istället.
    11 IVF är nästan meningslöst,var går du egentligen!? ICSI skulle de provat för länge sen om de ansett att felet beror på spermierna. I sig ökar det inte chansen alls. Efter 6 IVF brukar de säga stopp så jag är förvånad.
  • katarinaf
    Jag är bara jag skrev 2014-06-19 17:39:28 följande:
    11 IVF är nästan meningslöst,var går du egentligen!? ICSI skulle de provat för länge sen om de ansett att felet beror på spermierna. I sig ökar det inte chansen alls. Efter 6 IVF brukar de säga stopp så jag är förvånad.
    Går hos en privatklinik, men inget är säkert även om de har sagt att vi båda är 100% fertila så kan nån av oss blivit infertil under dessa 4 år.
Svar på tråden varför händer inget??:(