Inlägg från: Anonym (nolltolerans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nolltolerans)

Snälla hjälp mig hantera alkoholproblem

Så tråkigt ts, men du har fått många bra råd här,
    Jag kan bara instämma i att du ska söka hjälp och stöttning för egen del, för att orka.
    Det låter inte som om din man klarar av att dricka alls, han borde antagligen ha nolltolerans på alkohol.
    Skulle du vara beredd att avstå helt från alkohol du med, för att stötta honom.
    Hur som helst, det är bara han som kan göra något åt sitt missbruk, du kan inte göra det och det är bara hans ansvar att se, inse och agera,  det är inte ditt, och sålänge han inte vill så kommer det inte ske.
    Det du kan göra är att fundera på hur du vill förhålla dig till honom om han fortsätter dricka.
    Men börja med att söka hjälp och stöd för egen del.
    Jag önskar er verkligen lycka till.

• Anonym (nolltolerans)
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 21:38:26 följande:

Jag kanske ska fråga honom hur mycket och hur ofta han anser som normalt. och så väger vi hur mycket och hur ofta jag tycker är normalt och så kör vi på snittet därimellan. Då får jag testa stå ut med det. 

Det tycker jag inte, jag tycker du istället ska vara tydlig med att nu är det slutdruckit helt.
    Inga mer mellanmesyrer som bara triggar honom till mer drickande.
    Han klarar ju uppenbarligen inte av att dricka med måtta.
    Att han gömmer och dricker i smyg säger ju att det är ett missbruk det handlar om.
  • Anonym (nolltolerans)
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 21:47:23 följande:
    Anonym (nolltolerans) skrev 2014-06-20 21:43:01 följande:

Det tycker jag inte, jag tycker du istället ska vara tydlig med att nu är det slutdruckit helt.
    Inga mer mellanmesyrer som bara triggar honom till mer drickande.
    Han klarar ju uppenbarligen inte av att dricka med måtta.
    Att han gömmer och dricker i smyg säger ju att det är ett missbruk det handlar om.

Ska jag prata med dem tex alkolhollinjen å få mer kött å styrka på benen innan jag pratar med honom? 
    Jag vet att jag bara kommer bli ledsen när vi börjar prata om det här. 

Jag förstår det, det måste vara skitjobbigt, och just därför så behöver du allt stöd du kan få nu.
    Så ja, prata med dom först, du vet kunskap är aldrig fel och jag undrar om inte du skulle må rätt bra av att bara få bolla med nån annan om det här, nån som har varit där du är och som har erfarenhet och kunskap.
    Så absolut, ring dom först.
Svar på tråden Snälla hjälp mig hantera alkoholproblem