• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 22 Jun 12:55
    5934 visningar
    17 svar
    17
    5934

    Haft sex första gången, sambon sa att det kändes blött och stort..

    Vi hade sex första gången sedan förlossningen för några dagar sedan. Jag hade längtat så mycket att ha riktigt sex med penetration och få känslan av att bli uppfylld..var två månader sedan sonen föddes. Jag var lite nervös att det skulle göra ont och vi använde en hel del glidmedel. Jag blev knappt våt av mig själv, vilket har med amningen att göra. Det kändes så lite, kände mig stor och sambon beskrev det som plaskblött och utan motstånd. Tidigare har han ibland haft svårt att få in den och jag har varit väldigt tight. Jag har gjort knipövningar sedan sista två månaderna av graviditeten. Blir det bättre?? Känner mig sjukt osexig och okvinnlig. Har beställt knipkulor också.

  • Svar på tråden Haft sex första gången, sambon sa att det kändes blött och stort..
  • Anonym (???)
    Äldre 22 Jun 13:00
    #1

    Vilken okänslig sambo du har. Här har du burit och fött ERT barn och så gnäller han på att du ä'r förändrad i underlivet. En skit helt enkelt. 

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 13:05
    #2
    Anonym (???) skrev 2014-06-22 13:00:03 följande:

    Vilken okänslig sambo du har. Här har du burit och fött ERT barn och så gnäller han på att du ä'r förändrad i underlivet. En skit helt enkelt. 


    Han sa det efter att jag frågat honom, vill ju att han ska vara ärlig så jag ev. Kan göra något åt det. Dessutom kände ju jag själv att det var stort..
  • Anonym (det blir bättre­!)
    Äldre 22 Jun 13:10
    #3

    Men herregud, 2 månader efter FL? JAAAA det blir bättre! Om du kniper går det fortare. Jag fick barn för 6 år sedan och jag är så tight att det ibland är svårt att få in den... ;) Ha inte så höga krav på dig själv, det tar tid!!

  • Äldre 22 Jun 13:18
    #4

    Glidmedlet är en stor del av problemet för oss. Måste använda massor då jag har så känsliga slemhinnor men så var det efter första barnet också och då blev det bra igen så ha is i magen och ge kroppen tid.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 13:27
    #5
    Anonym (det blir bättre!) skrev 2014-06-22 13:10:00 följande:

    Men herregud, 2 månader efter FL? JAAAA det blir bättre! Om du kniper går det fortare. Jag fick barn för 6 år sedan och jag är så tight att det ibland är svårt att få in den... ;) Ha inte så höga krav på dig själv, det tar tid!!


    Tack, skönt att höra! När man läser runt känns det som att alla är normal efter bara några veckor och de som inte är det överväger eller har gjort intimkirurgi.. Men man ser väl alla ytterligheter på nätet antar jag!
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 13:29
    #6
    The Fugly skrev 2014-06-22 13:18:17 följande:

    Glidmedlet är en stor del av problemet för oss. Måste använda massor då jag har så känsliga slemhinnor men så var det efter första barnet också och då blev det bra igen så ha is i magen och ge kroppen tid.


    Hm,.. Tänkte testa snart igen utan glidmedel, hoppas verkligen det går utan, att det inte gör ont då.
  • Anonym (det blir bättre­!)
    Äldre 22 Jun 13:36
    #7
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-22 13:27:58 följande:
    Tack, skönt att höra! När man läser runt känns det som att alla är normal efter bara några veckor och de som inte är det överväger eller har gjort intimkirurgi.. Men man ser väl alla ytterligheter på nätet antar jag!
    Ja, jag har då aldrig pratat med någon som haft sex efter 2 månader och det var bra sex... det kommer nog vara okej efter ca 6 månader och börja bli "normalt" efter 1-2 år, men absolut inte kortare än så, och kanske ännu längre. Strunta i vad alla andra säger, njut av bebis, och ni kan ju göra andra saker i sänghalmen så länge! =)
  • Anonym (celin­eswalt­z)
    Äldre 22 Jun 17:50
    #8

    Även om du inte gör något kommer det att bli bättre än det är nu.

    Om du börjar göra knipövningar går det inte bara fortare. Du kommer kunna njuta mycket mer av sex om du tränar knipövningar. Jag tycker det har blivit mycket skönare efter att jag fått barn, så du har mycket härlig sex att se fram emot med tiden

    Lite tips :

    - Skaffa en app för bäckenbottenträning. Följ den.

    - Gå till något träningställe där de har vettig pilatesträning och be om hjälp att hitta effektiv träning.

    - Ett bra träningsredskap är en ring ca 40 cm i diameter (finns bland pilatesövningar). Pressa ihop denna med benen samtidigt som du kniper.

    - Ha knipkulorna i länge . Gå omkring och bara vänj dig att ha dem inne ibland.

    - lite specifik orgasm/knipövning .Sitt i tex en soffa med ryggen mot ryggstödet(eller i en bil) Andas in samtidigt som kniper. Andas ut och pressa samtidigt ryggen bakåt och slappna av i slidan. Upprepa 10 gr eller mer.

    För övrigt. Satsa mest på annan sex i början som tex smek och oralt.

  • Anonym (förr)
    Äldre 22 Jun 17:59
    #9

    Vet du? När vi vågade ha sex 2 månader efter FL så gjorde det först väldigt ont.
    Sen efter ett tag släppte smärtan men då kände jag NADA. "Jaha" tänkte jag och trodde att mitt sexliv var över. Men nej, nu är det fantastiskt bra, 6 månader senare.

  • Anonym (Knas)
    Äldre 22 Jun 18:17
    #10

    Det tog sju månader innan sex kändes bra för oss båda. Innan dess skavigt och jäkligt. Första gången var ungefär lika spännande som att peta med tungan mot insidan av kinden. Min man var förvisso glad över första sexet på flera månader, men jag bölade för att det var så jäkla värdelöst och osexigt.

    När vi fick kläm på det igen kändes det bättre än förr iaf, så ha lite tålamod Ett trevligare sätt att träna upp bäckenbotten på är f.ö. en stunds kärlek med sig själv.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 18:26
    #11
    Anonym (celineswaltz) skrev 2014-06-22 17:50:06 följande:

    Även om du inte gör något kommer det att bli bättre än det är nu.

    Om du börjar göra knipövningar går det inte bara fortare. Du kommer kunna njuta mycket mer av sex om du tränar knipövningar. Jag tycker det har blivit mycket skönare efter att jag fått barn, så du har mycket härlig sex att se fram emot med tiden

    Lite tips :

    - Skaffa en app för bäckenbottenträning. Följ den.

    - Gå till något träningställe där de har vettig pilatesträning och be om hjälp att hitta effektiv träning.

    - Ett bra träningsredskap är en ring ca 40 cm i diameter (finns bland pilatesövningar). Pressa ihop denna med benen samtidigt som du kniper.

    - Ha knipkulorna i länge . Gå omkring och bara vänj dig att ha dem inne ibland.

    - lite specifik orgasm/knipövning .Sitt i tex en soffa med ryggen mot ryggstödet(eller i en bil) Andas in samtidigt som kniper. Andas ut och pressa samtidigt ryggen bakåt och slappna av i slidan. Upprepa 10 gr eller mer.

    För övrigt. Satsa mest på annan sex i början som tex smek och oralt.


    Tack för dina råd! Tycker att jag varit jätteduktig med knipövningarna, men det verkar inte hjälpt nåt, men ska kanske inte ha så höga förväntningar.. Hoppas på effektivare träning med knipkulorna!
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Jun 18:28
    #12
    Anonym (förr) skrev 2014-06-22 17:59:46 följande:

    Vet du? När vi vågade ha sex 2 månader efter FL så gjorde det först väldigt ont.

    Sen efter ett tag släppte smärtan men då kände jag NADA. "Jaha" tänkte jag och trodde att mitt sexliv var över. Men nej, nu är det fantastiskt bra, 6 månader senare.


    Skönt att höra! Antar att jag får ge det lite tid!
  • Anonym (celin­eswalt­z)
    Äldre 22 Jun 18:38
    #13
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-22 18:26:51 följande:

    Tack för dina råd! Tycker att jag varit jätteduktig med knipövningarna, men det verkar inte hjälpt nåt, men ska kanske inte ha så höga förväntningar.. Hoppas på effektivare träning med knipkulorna!


    Räkna med att det tar tid. Du kanske inte märker något i början, men ge inte upp .Vissa förändringar är beroende av naturen. Du kan inte bli helt återställd efter 2 månader hur mycket du än tränar.
  • Äldre 22 Jun 19:58
    #14
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-22 13:29:08 följande:
    Hm,.. Tänkte testa snart igen utan glidmedel, hoppas verkligen det går utan, att det inte gör ont då.
    Ha inte för bråttom med detta bara, sköra slemhinnor behöver skyddas. Första barnet la vi ner penetrerande sex helt ett tag och hade annat sex istället. Det funkade fint det med.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 23 Jun 11:08
    #15
    The Fugly skrev 2014-06-22 19:58:41 följande:

    Ha inte för bråttom med detta bara, sköra slemhinnor behöver skyddas. Första barnet la vi ner penetrerande sex helt ett tag och hade annat sex istället. Det funkade fint det med.


    Nä får vara försiktig.. Bara det att vi haft annat sex nu i fyra månader och börjar ledsna på det..
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 25 Jun 09:32
    #16

    Vi testade igår igen, gick mycket bättre! Körde bakifrån denna och och började utan glidmedel, men då gick det inte att få in den, så hade på lite lite glidmedel och då gick det bra!kändes inte alls så stort längre!

  • Anonym (Knas)
    Äldre 3 Jul 21:42
    #17

    Grattis!

    Man har en ny kropp att vänja sig vid efter att ha fött, och den är dessutom i förändring ett gott tag efteråt, så det lönar sig att prova lite olika varianter.

    Får hoppas att det fortsätter på det här viset nu

Svar på tråden Haft sex första gången, sambon sa att det kändes blött och stort..