• Anonym (vansinnig)

    Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp

    Ja min sambo och jag har varit ihop i över 5 år. Han är 20 år äldre än mig och jag var 16 år när vi blev ihop. Men han verkar jaga yngre tjejer nu, han säger att det inte alls är så. Men jag har kommit på honom med att sexchatta med yngre tjejer typ 14-15 år. Senast var det för ett halvt år sedan och jag är rädd för att förlåta för att sedan vara där igen. Sårad och arg.

    Vi försöker nu att "bota" honom, det har funkar i ett halvt år. Men finns det en chans att han faktiskt är "botad"?. Han säger att han älskar mig och vill leva hela sitt liv med mig.

  • Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp
  • Anonym (vansinnig)
    Nerfherder skrev 2014-06-24 10:26:34 följande:

    Det där är inte hebefili. Det kallas för GUBBSJUKA!


    Vad är skillnaden? ;)
  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 10:32:15 följande:

    Är du utbildad? Jobbar du?

    Jag undrar om du klarar dig utan honom eller om du/ni har gjort dig beroende av honom?

    Är det så att du gillar äldre män så finns det många äldre som inte är hebefiler men som gillar unga KVINNOR.


    Inte för tillfället men ska börja plugga i höst.
  • nymedlem
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 10:36:49 följande:
    Inte för tillfället men ska börja plugga i höst.
    Men kan du försörja dig själv om du skulle separera? Jobbar du?
  • Anonym (Savannah)

    Hej
    Jag träffade min man när jag var 15. Han var då 40. I stundens hetta och i min tonåriga hjärna så blev jag smickrad över en sådan vuxen mans känslor för mig. Han fick mig att ge upp min familj, lämna mina föräldrar och hoppa av skolan. Vi gifte oss så fort han fick chansen och fick kort därefter barn. Medan tiden gick och jag blev äldre förstod jag vilken otroligt patetisk människa han var. Gammal och barnslig, nästan mentalt efterbliven. Om han är nere och fiskar bland fjortisar så vet du - med säkerhet - att den mannen är rubbad.
    Jag lämnade min man för tre år sedan. Vår dotter var nästan tonåring själv när jag tog beslutet att lämna honom. Ska min dotter växa upp med en man som hade kunnat ragga upp hennes väninnor? 
    Nej tack.
    Lämna honom, TS, han kommer enbart såra dig i längden. 

  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 11:18:35 följande:

    Men kan du försörja dig själv om du skulle separera? Jobbar du?


    Ja då kan jag leva på CSN.
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (Savannah) skrev 2014-06-24 11:26:46 följande:

    Hej

    Jag träffade min man när jag var 15. Han var då 40. I stundens hetta och i min tonåriga hjärna så blev jag smickrad över en sådan vuxen mans känslor för mig. Han fick mig att ge upp min familj, lämna mina föräldrar och hoppa av skolan. Vi gifte oss så fort han fick chansen och fick kort därefter barn. Medan tiden gick och jag blev äldre förstod jag vilken otroligt patetisk människa han var. Gammal och barnslig, nästan mentalt efterbliven. Om han är nere och fiskar bland fjortisar så vet du - med säkerhet - att den mannen är rubbad.

    Jag lämnade min man för tre år sedan. Vår dotter var nästan tonåring själv när jag tog beslutet att lämna honom. Ska min dotter växa upp med en man som hade kunnat ragga upp hennes väninnor? 

    Nej tack.

    Lämna honom, TS, han kommer enbart såra dig i längden. 


    O wow. 15 och 40? :o min känns också lite sen för sin ålder. Jag är mycket mognare än honom. Får se om han klantar sig en gång till.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 10:36:05 följande:
    Vad är skillnaden? ;)
    Hebefiler tänder inte  på kvinnor alls utan bara på tonåringar. En som är gubbsjuk 'vaknar upp' i medelåldern och försöker desperat bevisa för sig själv att han fortfarande är attraktiv för tonårstjejer.

    Enligt mig är båda sorterna lika avtändande. Du kommer alrdig duga för honom, du är för gammal. Kan du leva så utan att må dåligt?

    När han säger att han vill leva sitt liv med dig, vad menar han med det?
    Att du ska finnas där som ett alibi för hans 'normalitet' och som en bekvämlighetsinrättning medan han jagar unga tjejer via nätet? Eller är han beredd att gå i terapi och på allvar sluta jaga småtjejer? Är han beredd att ge upp datorn och allt vad det innebär för att helhjärtat satsa på ER?
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 11:38:24 följande:

    Hebefiler tänder inte  på kvinnor alls utan bara på tonåringar. En som är gubbsjuk 'vaknar upp' i medelåldern och försöker desperat bevisa för sig själv att han fortfarande är attraktiv för tonårstjejer.

    Enligt mig är båda sorterna lika avtändande. Du kommer alrdig duga för honom, du är för gammal. Kan du leva så utan att må dåligt?

    När han säger att han vill leva sitt liv med dig, vad menar han med det?

    Att du ska finnas där som ett alibi för hans 'normalitet' och som en bekvämlighetsinrättning medan han jagar unga tjejer via nätet? Eller är han beredd att gå i terapi och på allvar sluta jaga småtjejer? Är han beredd att ge upp datorn och allt vad det innebär för att helhjärtat satsa på ER?


    Han vill absolut inte gå i terapi då han inte anser att han har ett problem. Han påstår att eftersom han inte har ett problem så är det lättare för honom att bara sluta chatta med dessa fjortisar. Jag har försökt att få honom att ge upp allt med internet att göra under en tid så att han inte får möjligheten att sexsurfa under en tid men han ju inget problem att fly ifrån enligt honom.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 11:47:02 följande:
    Han vill absolut inte gå i terapi då han inte anser att han har ett problem. Han påstår att eftersom han inte har ett problem så är det lättare för honom att bara sluta chatta med dessa fjortisar. Jag har försökt att få honom att ge upp allt med internet att göra under en tid så att han inte får möjligheten att sexsurfa under en tid men han ju inget problem att fly ifrån enligt honom.
    Han anser att problemet är du? Han menar inget med sitt chattande så du behöver inte känna dig sårad? Eller vad?
    Mitt tips, om d verkligen vill försöka, är att installera något slags spärr så att han inte kommer in på såna sidor, det borde gå att göra. Kostar väl lite om man inte kan själv, men det kanske det är värt.

    Troligen kommer det inte att hjälpa eftersom han inte inser att HAN är problemet.
  • nymedlem
    Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 11:38:24 följande:
    Hebefiler tänder inte  på kvinnor alls utan bara på tonåringar. En som är gubbsjuk 'vaknar upp' i medelåldern och försöker desperat bevisa för sig själv att han fortfarande är attraktiv för tonårstjejer.

    Enligt mig är båda sorterna lika avtändande. Du kommer alrdig duga för honom, du är för gammal. Kan du leva så utan att må dåligt?

    När han säger att han vill leva sitt liv med dig, vad menar han med det?
    Att du ska finnas där som ett alibi för hans 'normalitet' och som en bekvämlighetsinrättning medan han jagar unga tjejer via nätet? Eller är han beredd att gå i terapi och på allvar sluta jaga småtjejer? Är han beredd att ge upp datorn och allt vad det innebär för att helhjärtat satsa på ER?

    Tydligen inte beredd att gå i terapi utan ska "klara detta själv". Något jag tolkar som att han faktiskt inte VILL ändra på sig alls - inte ens för ts skull.

    Däremot tror jag du har helt rätt i detta inlägg. Ts kan funka som ett alibi att han är "normal".
Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp