• Forumvärd

    Är du rädd för att gå till tandläkaren?

    Hur är ditt förhållande till tandläkaren?
    Gillar du att gå dit eller gruvar du dig i månader innan det är dags?
    Rösta och berätta gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att gå till tandläkaren?
  • viseversa

    Nej inte det minsta. Har extremt bra tandkvallite och har aldrig haft ett hål i hela mitt liv. Nästan ingen tandsten heller. Hon bara tittar skrapat lite och sen får jag gå. Hon säger alltid att jag har väldigt fina tänder.

  • Dina08

    Nej, är inte alls rädd. Hade jättesnälla tandläkare som barn och har bara tre hål totalt (som jag fick för 35 år sedan).

  • Kattpappa08

    Nej...men blir varje gång lite sur på att tandvård inte går under högkostnadspris som inom övrig vård

  • EmmaKH

    Ja. Så in i. Sist jag var där hade jag inte kunnat äta eller sova på två veckor innan jag gick dit. Fick ha folk med mig som kunde ta hand om mig sen eftersom jag blev fullproppad med lugnande innan..

  • Msalpha83

    Nej. Eller rättare sagt inte ännu. Jag har haft ett hål än så länge. Får höra jämt att jag har så fina tänder. Och brukar få merrabatter hos tandläkaren när jag är hos tandhygienisten. Men sedan har jag ju inga barn ännu så det är väl då allt börjar krångla.

  • Anonym (-)

    Nej, inte ett dugg rädd. Däremot är jag alltid rädd för vad det ska kosta.

  • Fjärilslarv

    ja det är jag.
    hade en väldigt dålig tandläkare som barn som tvångshöll mig ned i stolen när jag inte ville sitta still så att hon kunde borra.
    nu har jag dock en jättebra tandläkare och tandhyginist som vet om detta och tar det väldigt lugnt och fint och hela tiden talar om vad de gör så att jag är beredd.

  • viseversa
    Dina08 skrev 2014-06-24 11:31:00 följande:

    Nej, är inte alls rädd. Hade jättesnälla tandläkare som barn och har bara tre hål totalt (som jag fick för 35 år sedan).


    Håller med. Det är omänskligt dyrt.
  • dessan59

    nä, inte det minsta. jag går till tandläkarhögskolan, och där har jag

    en tandläkar elev som borrar. Sist blev jag lite rädd då hon borrade in i

    taponader jag hade i munnen! inte bara 1 gång utan 4 gånger.Jag fick
    lite panik där ett tag.

Svar på tråden Är du rädd för att gå till tandläkaren?