• Anonym (Kaffedraken)

    Min sambo målar :)

    För ett tag sedan fick jag den briljanta idén att föreslå för min sambo att vi borde måla, bara för kul. Jag gjorde bara skräp, men han visade sej ha talang han :) 
    Här är några exempel: 
    och 
    Samtliga målade av honom. 
    Fast tanten med Gameboyen är såld - han säljer prints av de här tre också, om någon är intresserad, fast jag antar att det är mot reglerna att reklama, så jag lägger inte in länk till det om jag inte blir ombedd - jag ville mest visa vad fina de är :) 
  • Svar på tråden Min sambo målar :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja visst men ingen av dom skulle jag vilja ha på väggen. Tyckte dom var obehagliga mörka och dystra. Visst kan han måla men det är inte vackra tavlor.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och jag tyckte de var fräna!

    Men det krävs ett speciellt hem för att de ska passa in på en vägg.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Kaffedraken)

    Han är duktig!! Lite för dystra för att jag skulle vilja köpa dem, men jag skulle gärna se mera på en utställning! 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack!

    Nu blir han glad - jag fick llite skälla på honom innan han ens gick med på att lägga ut prints till försäljning, för "varför skulle någon betala för det här för?" - men ju mer feedback vi får, desto bättre är det ju, även om jag måste hålla med om att det nog krävs ett rätt speciellt hem/en speciell person för att hänga dem på väggarna :p 

    Utställning vill jag också dra igång, faktiskt, men han måste nog plita ihop lite fler innan det är dags för det :) 

    Shameless tiggeri, men känner ni någon som skulle gilla dem, så hänvisa gärna hit - lite "publicitet" skadar liksom aldrig, särskilt inte när det visat sej att han faktiskt blir glad av att måla - det vore ju underbart om han kunde få inkomst på något han mår bra av istället för sitt jobb (som han inte alls blir glad av :p ) 

    Ha en bra dag och tack för kommentarerna :) 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Han är duktig Solig
    Använder han vattenfärg, eller vad för något?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vattenfärg, tusch (stavning?)  och bläck, har jag för mej att det är :) 

    Försöker uppmuntra honom att måla fler, och det kommer väl snart, även om det är mycket med jobbet och hans ena son som tillfälligbor hos oss just nu :) 

  • Anonym (Kaffedraken)
    MarcoRibera skrev 2014-08-05 12:41:13 följande:

    Wow, vilka bilder. Har ni funderat på att sälja dessa? Hur mycket ska han ha för Game Boy-bilden? 


    Tavlorna finns (eller ja, fanns) i Irland - lite där problemet ligger - Gameboy-bilden är såld nu, likaså Mannen med mekaniska skägget.

    Enhörningen är just nu den enda som finns kvar (men det kommer såklart fler - han lurar på att göra en "ny" variant på Game boy-bilden också.

    Största problemet är väl just att det kostar Multum att frakta från Irland - så för tillfället säljer han prints (nu reklamar jag lite, och jag ber om ursäkt för det)

    De kan man hitta här - men jag vet inte hur prislappen funkar där dock:

    www.theprintersinc.co.uk/ViewDesign

    Och

    www.theprintersinc.co.uk/ViewDesign

    Ska dock framföra komplimangen till honom, så han får tummarna ur och målar fler :)
Svar på tråden Min sambo målar :)