• Äldre 27 Jun 11:52
    6309 visningar
    0 svar
    0
    6309

    Svårt att släppa motgångar.

    Jag har en dotter som är 11år som ända sedan hon var riktigt liten har haft problem att släppa och gå vidare när saker och ting går emot henne. Hon blir riktigt arg och ledsen till och med för små saker som tex att det regnar när hon ska gå till skolan eller att hon inte hittar sin ena sko och tvingas ta några andra skor istället. Det går inte att prata med henne alls hon blir helt låst och tar inte in någon info alls. När hon var liten så var det enda som funkade att lämna henne ifred tills det gick över men nu när hon är större så börjar detta bli ett större problem för henne, tex så påpekar lärarna detta att hon blir väldigt låst när hon kör fast på nån uppgift och blir då svår att få kontakt med och surar väldigt länge. Jag känner att jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta längre, jag försöker hela tiden hjälpa henne och få henne att prata och föreslå och hitta lösningar på div problem men hon är inte mottaglig. Jag har inte sätt nån förbättring alls snarare tvärt om och hon börjar dessutom komma in i nån sorts tonårstrots tror jag och ser just nu orättvisor i allt. Är detta nåt att utreda då hon haft problem med detta sen hon var liten.? För övrigt så är hon väldigt ansvars full och superduktig i skolan men så fort nåt går emot henne blir hon totalt låst. Hur ska jag hantera detta?

Svar på tråden Svårt att släppa motgångar.