• Äldre 29 Jun 16:50
    6070 visningar
    7 svar
    7
    6070

    Hur fungerar en MP3-spelare? *Japp, oteknisk*

    Jag är skiiitkass på ny teknik. Lite sorgligt faktiskt :S
    Skulle därför uppskatta lite hjälp här Glad

    Min dotter fyller snart 7 år. Hon älskar att lyssna på musik, men måste hela tiden låna min telefon för att lyssna. Tanken om en MP3-spelare slog mig, men hur gör man för att ladda in musiken? från vilken sida laddar jag den, och vad kostar det?

    Har kollat på ex. denna:

    www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/barbart_ljud/mp3-spelare/Andersson-STM31/198699.3181/

    Vore otroligt tacksam om någon kunde ta sig tid att förklara detta för en mycket okunnig mor Oskyldig

  • Svar på tråden Hur fungerar en MP3-spelare? *Japp, oteknisk*
  • Äldre 29 Jun 17:08
    #2
    Frontline skrev 2014-06-29 17:01:01 följande:

    Står ju i texten hur du lägger in musik..

    Man kan ju inte bara ladda hem musik rakt in i mp3 spelaren utan du måste ju antingen köpa den, ladda ner olagligt eller rippa av dina egna cd-skivor...

    För min egen del tycker jag det är mycket bättre att streama musik via mobilen, jag kör Spotify i mobilen kostar visserligen lite varje månad men man har ju hur mycket musik som helst med sig...

    Enkel att förstå och använda


    Med en tydlig, informativ display ser du till exempel vilken låt som spelas upp, om du har på shuffle (slumpvis uppspelning), hur mycket som återstår av batteriet eller hur långt det är kvar av pågående spår. 


    Att föra över låtar är en barnlek och det fungerar på Windows och Mac. Anslut bara MP3-spelaren till datorn med hjälp av den medföljande USB-kabeln och dra sedan över den musik du vill lyssna på till MP3-spelaren. Du kan spela upp både MP3 och WMA på STM 3.1.


    Fast för mig är det inte så enkelt :S
    Om jag sätter in en cd i datorn så kan jag alltså föra över de låtarna till MP3:n då.

    Det mesta löser sig säkert när den är hemma och jag får testa mig fram :P
  • Äldre 29 Jun 18:47
    #4
    +1
    FIame skrev 2014-06-29 17:14:13 följande:
    Om du är så oteknisk att du inte vet vad mp3 är för något så kommer det inte fungera att "ladda den med musik" för din del. Däremot kan du nog ge mp3spelaren till en manlig ung släkting så kommer den vara "laddad med musik" på nolltid.
    Jag skapade inte tråden för att få kritik för min okunskap. Jag skapade den för att  få kunskap. En liten skillnad. Trodde trots allt att det var det familjeliv var till för?
Svar på tråden Hur fungerar en MP3-spelare? *Japp, oteknisk*