• MammasPojke13

    Barntavlor/namntavlor

    Finns ju mängder med människor som gör otroligt fina barntavlor/namntavlor med olika motiv. Allt från fordon till ugglor.. Någon som vet hur man gör en sån där uggla? Eller traktor? Eller bil.. 

  • Svar på tråden Barntavlor/namntavlor
  • Amanda84

    Man ritar dem! Tyvärr så finns det inget enklare svar än så. Ofta använder man ett särskilt ritprogram, ett vektorprogram eller photoshop samt en så kallad tablet, en elektronisk ritplatta, som en penna är kopplad till. Det man ritar på plattan dyker upp på skärmen och om man ritar i vektorprogram så får man stilrena raka linjer.

  • MammasPojke13
    Amanda84 skrev 2014-06-30 02:01:31 följande:

    Man ritar dem! Tyvärr så finns det inget enklare svar än så. Ofta använder man ett särskilt ritprogram, ett vektorprogram eller photoshop samt en så kallad tablet, en elektronisk ritplatta, som en penna är kopplad till. Det man ritar på plattan dyker upp på skärmen och om man ritar i vektorprogram så får man stilrena raka linjer.


    Jo, det vet jag att man kan göra. Men finns ju många som har exakt samma motiv. Alla kan ju inte rita på pricken likadant?!
  • Anonym (-)

    Jag hittade gratis vectors som man kunde ladda ner. Men hur installerar man dem i PS så att man kan använda dem?

  • Amanda84
    MammasPojke13 skrev 2014-06-30 02:08:04 följande:
    Jo, det vet jag att man kan göra. Men finns ju många som har exakt samma motiv. Alla kan ju inte rita på pricken likadant?!
    Att rita i vektorprogram kan ju vara väldigt simpelt och det är lätt att få fram väldigt likartade bilder genom att använda sig av de verktyg som finns i programmet. Jag gissar också att många hämtar inspiration av andras tavlor när de gör sina egna.
  • Amanda84
    Anonym (-) skrev 2014-06-30 02:22:46 följande:

    Jag hittade gratis vectors som man kunde ladda ner. Men hur installerar man dem i PS så att man kan använda dem?


    Jag är inget proffs på just vectorbilder, så jag kan ha fel, men vad jag vet så måste du ha ett vectorprogram för att läsa in bilderna. Du kan inte läsa in bilderna i Photoshop eftersom PS inte är ett vectorprogram, om det nu inte finns något slags pluginprogram för just det, men det tror jag inte att det gör.
  • Idacberg

    De använder sig utav devianart, så söker dom på Clipart, laddar ner det till datorn och lägger in det i photoshop! Därför har alla likadana! Det är hur lätt som helst att ladda ner, jag har gjort en hög med namntavlor till mina vänner ????

Svar på tråden Barntavlor/namntavlor