• Anonym (ts)
    Äldre 30 Jun 12:55
    9198 visningar
    54 svar
    54
    9198

    Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?

    Som rubriken lyder.

  • Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 13:04
    #3
    Dixie skrev 2014-06-30 12:58:00 följande:

    på vilket sätt menar du? 

    att du berättar att ditt ex har dött för din nuvarande sambo och hen bara går därifrån utan att säga något? eller hur gick det till? 


    Jag skickade SMS och han bemödar sig inte ens med att lämna en kommentar. Han kunde ha sagt vad som helst. Jag hade respekterat hans åsikt, vad det än var för något. Känns konstigt att han inte sagt något alls.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 13:05
    #4
    Virriga Vera skrev 2014-06-30 13:01:45 följande:

    Vad skall han säga, han absolut ingen anknytning till någon av mina ex. De är bara namn för honom. Så jag hade inte reagerat alls. Jag tror knappt jag hade nämnt det för honom.


    Läs mitt svar ovan.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 13:13
    #8
    Dixie skrev 2014-06-30 13:06:48 följande:
    kanske han vill vänta tills ni träffat och säga något? känns konstigt att få "dödsbud" på sms och även ge svar per sms - det brukar ju vara något man pratar om istället! 
    Det var flera veckor sedan. Det kommer dröja innan vi träffas. Därför skrev jag.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 13:14
    #9
    Anonym (??) skrev 2014-06-30 13:11:04 följande:

    Är det någon han känner? Är det någon du fortfarande har anknytning till (barn, vänskap mm)?


    Nej på båda frågorna.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 13:41
    #12
    Anonym (??) skrev 2014-06-30 13:25:41 följande:
    Då tycker jag inte att det är så konstigt att du inte har fått någon reaktion. Han känner ju inte människan. På sin höjd så borde du få ett oj då vad trist eller liknande. Sen beror det ju lite på vad du skrev i smset också.
    Det hade räckt med att han skrev oj eller något liknande. Jag skrev bara att han är död.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 14:25
    #16
    en blind vän skrev 2014-06-30 14:21:04 följande:
    Om någon skickar ett SMS om ett dödsfall till mig tolkar jag det så att det inte är viktigt. Om någon ringer upp och talar till mig så skulle jag beklaga dödsfallet..

    Personligen skulle jag aldrig meddela någons dödsfall med ett SMS.
    Men läs om omständigheterna!
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 14:27
    #17
    Anonym (dålig respons) skrev 2014-06-30 14:17:12 följande:

    Ett ex till min man dog under ganska tragiska omständigheter. Det var jag som berättade det för honom. Vi tyckte båda att det var väldigt sorgligt, och pratade om det en stund. De hade inte delat på sig som ovänner, men hade heller ingen kontakt mer än att de hejade på varandra och bytte några ord när de stötte ihop.

    Att berätta för honom var fullständigt naturligt, lika naturligt som det varit för honom att berätta för mig om han fått reda på att ett ex till mig hade gått bort. Ingen av oss betraktar våra ex som luft, för att vi inte längre är tillsammans. Man kan ju trots det tycka det är sorgligt att personen är borta.

    Så nej, min man hade inte nonchalerat om jag hade skickat honom ett sms och berättat att en fd till mig hade gått bort, antingen det varit någon han kände eller inte.


    Skönt att få ett svar från en vettig och mänsklig person. Tackar!
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 15:38
    #19
    nomadelle skrev 2014-06-30 15:25:12 följande:

    Om någon berättar för mig att någon de känner har dött, så har jag vett att åtminstone svara "det var tråkigt". Oavsett om jag får beskedet via sms eller på annat sätt. Trodde det var självklart tills jag läste svaren här...

    Om det "inte var så viktigt" hade väl personen inte berättat det alls.


    Tack så mycket! Det är människor som du som ger mig om om mänskligheten! Dina ord värmer.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 15:39
    #20
    Anonym (ts) skrev 2014-06-30 15:38:04 följande:
    Tack så mycket! Det är människor som du som ger mig om om mänskligheten! Dina ord värmer.
    Det skulle stå "hopp om mänskligheten"
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 30 Jun 15:39
    #21
    Anonym (ts) skrev 2014-06-30 15:38:04 följande:
    Tack så mycket! Det är människor som du som ger mig om om mänskligheten! Dina ord värmer.
    Det skulle stå "hopp om mänskligheten"
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 00:18
    #23
    Jennie med ie skrev 2014-06-30 22:15:11 följande:

    Jag hade nog antagit att smset inte nått honom.


    Jag har skickat SMSet flera gånger....han fortsätter att ignorera det
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 00:51
    #25
    Piala skrev 2014-07-01 00:25:59 följande:

    Fråga honom om han inte fått ditt sms?


    Det har jag gjort.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 01:00
    #28
    Jemp skrev 2014-07-01 00:54:53 följande:

    Men ni måste ju ha pratat med varandra under den tiden? Vad säger han då?

    Jag hade väntat mig att få nån reaktion från min sambo. Han känner de inte, han skulle väl inte sörja, men kommentera det och fråga hur jag mådde räknar jag med. Skulle jag meddela det via sms och inte få svar hade jag tagit upp det nästa gång vi pratade (irl eller telefon). Jag hade velat prata av mig om saken, det är personer som har varit viktiga i mitt liv precis som ifall någon bekant/gammal vän han inte kände hade dött.


    Bra skrivet. Är tacksam för sådana här bra svar.

    Nej, vi har inte haft kontakt sedan dess. Han ignorerar mig.  
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 01:18
    #31
    Rainbow gg skrev 2014-07-01 01:07:25 följande:

    Jag hade blivit mer orolig över att han inte svarar på något sms _alls_ än att han inte svarar på "Johan är död".


    Detta beteende är likt honom. Han är totalt likgiltig.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 06:52
    #33
    Anonym (Ring en vän) skrev 2014-07-01 06:45:33 följande:
    Då borde väl trådstarten handla om det i stället och inte hans reaktion på just detta sms. Om en person som brukar bry sig om saker inte svarar på ett sms om ett dött ex, så kan man ju spekulera i varför, men om han ändå inte brukar bry sig så förstår jag inte varför just detta upprör dig varför skickar du meddelandet flera gånger? Varför ringer du inte om det är viktigt?
    Jag bestämmer själv vad mina trådar ska handla om. Inte du.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 09:41
    #50
    nomadelle skrev 2014-07-02 09:18:44 följande:

    Men herre gud...

    "Jaaaag bryr mig minsann inte ett skit om mina ex" - underförstått: det är onormalt och det borde inte TS heller göra. Men det finns väl alla varianter? En del är vänner med sina ex, en del hatar dem (och så kan man ha flera ex som finns på olika delar av den skalan...). En del har inte haft någon kontakt med sitt ex på åratal men skulle ändå bli ledsna om personen dog.

    Och "varför skulle han bry sig om att ditt ex har dött?". Nej, han behöver inte bry sig ett skit. Men det hör väl ta mig fasen till normalt folkvett att kommentera det på något sätt! Uppenbarligen berör det ju TS.

    TS, det låter inte riktigt som att den här killen ger dig det du vill ha. Jag skulle nog ta mig en ordentlig funderare om jag var du....


    Tusen tack för ditt kloka inlägg!

    Jag blir mörkrädd över vissa svar i tråden, och dom får mig att tappa tron på människan. Skönt att se att det också finns vettiga personer.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 09:44
    #52

    Jag bemödar mig endast att svara dom personer som har ett gott syfte med sina inlägg. Ingen ide att argumentera med dom andra.

Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?