• Äldre 2 Jul 01:12
    4903 visningar
    23 svar
    23
    4903

    Trött på grannens slappa uppfostran

    Bea73 skrev 2014-07-01 22:33:18 följande:
    Har en granne med två barn i samma ålder som våra. Våra barn har lägg tider vid halv åtta-åtta till vardags och ca nio nu på ledigheten. Grannens ungar är uppe hur sent de vill som de stolt påpekar för åra barn. Våra barn får gliringar om att ska ni gå och lägga er nu, vi ska ta en ykeltur nu osv. Är grymt trött på dessa slappa föräldrar som släppe dem vind för våg att det är olika regler kan jag köpa men att de retas om de morr....



    Då ska du se grannungen (3 år) som kommer hit varje kväll och ringer på dörren efter nio, hon vill leka. Eller hennes storasyster (5 år) som lallar hit vid åtta på morgonen och ringer på dörren tills någon öppnar.

    Alla har olika regler, och vissa uppenbarligen inga regler alls. Jag lär mina barn att alla är olika och därmed också gör på olika sätt.
  • Äldre 3 Jul 18:54
    #15
    AnnaSthlm skrev 2014-07-03 06:10:08 följande:
    Grannungar som ringer på dörren vid 8på mmorgonen och 21 på kvällen?! Jag hade skällt ut både dem och deras föräldrar, och vid upprepade busringningar polisanmält detta.



    Det är inte busringningar och jag tror inte polisen arresterar en femåring och treåring. Föräldrarna har noll koll på barnen så dem går det inte att prata med. Det har blivit ett riktigt stressmoment i vår vardag.
Svar på tråden Trött på grannens slappa uppfostran