• blomman1980us

    Ex förstör vårt bröllop

    Nu är jag riktigt arg! Egentligen bör jag inte bry mig men jag gör det ändå. Jag och min sambo skall gifta oss om 6 månader och jag har precis fått veta av min sambos barn (som han har med sin ex fru) att deras mamma skall gifta sig samtidigt och att hon bestämt detta efter att de berättade för henne att vi skall gifta oss. Samma sakt hände för 2 år sedan då vi förlovade oss. Två veckor efter att barnen berättat att vi förlovat oss, förlovade sig hon och hennes partner. Hon har fortfarande ett mycket starkt kontroll behov som hon försöker utöva på både barnen och min sambo. Vi får sällan vara i fred och hon vill alltid veta vad vi gör eller skall göra. Om vi gör något kul med barnen skall hon alltid göra något ännu mer roligt, ännu häftigare och ännu dyrare med dem. Jag har lärt mig att inte bry mig om detta utan se det positiva med det genom att barnen alltid får extra saker och roliga upplevelser. Men att jag inte får ha mitt eget bröllop ifred (det är så det känns) gör mig fruktansvärt arg!!! Varför gör hon så här? Är hon störd på något sätt? Jag funderar på att ändra datum helt och hållet för jag vill att min och min sambos bröllopsdag skall vara vår och inte något vi "delar" med henne? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ex förstör vårt bröllop
  • blomman1980us

    Tack för bra råd! Det blir nog att vi ändrar datum, orkar inte bråka men vill definitivt inte gifta mig samtidigt som exet. Barnen skulle inte missa vårat bröllop för något i världen så hon hade aldrig kunnat stoppa dem. Tycker dock det är konstigt att hon inte vill ha med sina egna barn på sitt bröllop... Skall försöka att inte låta min egen ilska mot vad hon har gjort förstöra förberedelserna för våran stora dag, trots att det är svårt ;)

Svar på tråden Ex förstör vårt bröllop