• Anonym (U)

släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!

Anonym (Bruden TS) skrev 2014-07-02 19:01:37 följande:

Hennes klänning var hellång och väldigt lik en brudklänning. Folk på bröllopet (typ vänners respektive som ej känner oss så väl) gratulerade henne och misstog henne för att vara bruden. Hon hade dessutom frågar mig innan och jag sa att vit långklänning inte var okej...

Konstig människa.

Jag skulle ha skickat hem henne.

;)
  • Anonym (U)

Du borde ha helt rödvin på henne " av misstag " TS.

• Anonym (U)
    Anonym (Gjort samma miss) skrev 2014-07-03 15:06:18 följande:

När jag var 13 eller 14 gifte sig min äldre bror. Dresskoden var långklänning. Jag ägde bara en långklänning, den var i bomull och gräddvit. Jag är yngst av 8 syskon och jobbade ännu inte då (började jobb helger och lov först när jag var 15 och jag har aldrig fått vecko eller månadspeng) så hade inte råd att köpa någon klänning. Det enda bröllop jag hade varit på innan var när en annan storebror gifte sig, men då var jag tärna och de gav mig en klänning att ha. Jag hade ett jättestort trähalsband med en massa olika afrikanska djur på men jag kan än idag tycka att det är väldigt jobbigt att jag var klädd så på deras dag. Jag visste faktiskt inte bättre. Hade jag varit i exakt samma situation idag hade jag åtminstone köpt ett gäng rödbetor och färgat bomullsklänningen.

TS, hur ser den unga personens situation ut? Är det värt att skämma ut henne ännu mer nu i efterhand?

TS skriver att den kvinnan är 28 år har massor av kläder , så det är inte samma sak.
    Anonym (Bruden TS) skrev 2014-07-03 11:37:55 följande:

Har sett hennes enorma garderob och vet att hon har andra klänningar. Dessutom frågade hon mig om detta innan och jag sa att jag inte ville att hon skulle ha vitt.

Anonym (Bruden TS) skrev 2014-07-03 11:36:01 följande:

Alltså, ung och ung, 28 är hon..,

• Anonym (U)
    grind skrev 2014-07-03 22:32:15 följande:

Ok. Då är det bara att behandla denna människa som luft framöver.

Hon är också 28 år , så inte heller väldigt ung.
  • Anonym (U)
    grind skrev 2014-07-03 22:42:31 följande:

Som sagt, det är bara att behandla henne som död framöver.

• Anonym (U)
    Jean89A skrev 2014-07-03 22:49:39 följande:

Nä precis ... Gör aldrig om de igen kan man ju säga .. De va som sagt lagom pinsamt nog med att inte fått veta de tidigare som sagt...

Råkar man välja fel färg av misstag gör det väl inte så mycket.

De visste säkert att du inte menade illa.
Svar på tråden släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!