• Forumvärd

    Trivs du med ditt arbete?

    Hur är det?
    Trivs du på ditt arbete?
    Vad är bra och vad är dåligt?
    Rösta och berätta gärna i tråden! Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trivs du med ditt arbete?
  • Anonym (Ambssk)

    Jag trivs extremt bra med mycket men tyvärr är det också en del bitar som är extremt frustrerande o tar energi, även om man försöker fokusera på det som är bra.

    Hittills har det bra övervägt. Alternativen är inte lockande. Får se vad jag gör om 5 år. Vette 17 va jag ska rösta på

  • Jeaninne

    Jag trivs så bra att jag faktiskt längtade tillbaka till jobbet de första semesterdagarna!

    Men så har det inte alltid varit. När jag var ung var jag på ett par arbetsplatser som var så hemska - främst kollegerna där - att hela semestern blev förstörd av att älta saker som hänt där, och vara orolig för att gå tillbaka dit...

  • Anonym (T)

    Kunde jag skulle jag sluta NU. Sökte aktivt jobb men fann inget, vill inte ha för långt bort från hemmet då jag har barn. Så nu biter jag ihop och knegar på men har en plan att söka högskola och byta yrke rakt av.

    Vet ej vad kalla det? Mobbning? Blev lovad flertal saker vid anställningen. Detta har inte infriats. Dom slängde fram ett nytt schema och sa att jag fick säga upp mig om jag inte kunde arbeta dom tiderna trots överenskommelsen vid anställning. Detta var väl ett år efter att jag börjat där. Fick höra en massa skitsnack som att jag var lat, inget att ha osv. Nu är jag varken korkad eller blind och vet att jag är en mer än flitig arbetare. Det sjuka är att cheferna hävdade allt detta medans närmsta chefen och arbetskamraterna sa motsatsen. Fick mig att må riktigt dåligt. Sen ändrade dom mina arbetsuppgifter i vad jag tror med förhoppning att jag skulle säga upp mig. Närmsta chefen försökte få dom att ändra sig. Men ja, jag knegare på med tanken; skitsamma vilka arbetsuppgifter jag har, jag gör dom bra oavsett. Det var anklagelser om stöld, inte just jag utan överlag, skitsnack åt alla håll, chef hotade med att slå en annan på käften. Överlag en sunkig hemsk arbetsmiljö. Schema ändrades dag till dag. Jag drog in facket och satt öga mot öga med chefer och fackmannen. Jag fucking vann! Dom fick betala mig för förlorad inkomst i och med schemaändringarna trots vår överenskommelse. Jag fick tillbaka dom arbetsuppgifter jag var anställd för. Det sista fackmannen rådde mig till efter mötena var; oavsett vad ta dig härifrån. Tråkigt nog bröt närmsta chefen ihop strax efter och sa upp sig. Jag är fortfarande kvar och håller ihop. Man måste för att ha en inkomst. Jag gör mitt jobb bra men mer än så kommer jag aldrig ge dom. Bara väntar och ber att jag kommer in på skola!

  • Aniiee

    Lustigt, jag som bara häromdagen skrev i en tråd att jag lyckas med konststycket att vara 80% sjukskriven och ändå jobba 135%. Jag älskar uppenbarligen mitt jobb......


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Kereza

    Hatar skiten, såpass att jag mår psykiskt och fysiskt dåligt av att ens tänka på det, än mindre Vara där.

    Usel (16 tusen efter 7 år) lön för att sitta stilla hela dagen och slicka arsel på "kunder" och smöra för statistik-kåta managers...kundservice är Det vidrigaste jobbet i världen.

    3 år kvar, sedan kan jag Äntligen flytta hem till Sverige och omskola mej - kan knappt vänta! 

  • Anonym (BöNan)

    Hur är det? Det är inom vården.
    Trivs du på ditt arbete? Jag trivs jättebra på mitt arbete. Jag har ett spännande jobb.
    Vad är bra och vad är dåligt? Det är som är bra, det är ju min "andra fam", vi är alla olika men vi passar så bra ihop ändå. Ingen är bättre än den andre. Och dem flesta är måna om att ha en bra arbetsmiljö inte bara ha roligt på jobbet utan helheten patient- vårdpersonal.
    Det som är dåligt: Lönerna. Men det är ju inget nytt. Just nu under sommaren är det ett tryck på patienter då skär ner på avdelningar, färre personal mm. Man går på knäna. Folk går in i väggen pga stress och att det är tungt.

    Jag trivs jättebra i vården dock vet jag inte om jag kommer att jobba som detta i all evighet. Eftersom man ger så mycket av sig själv, men får inte så jättemycket tillbaka. Jag trivs på mitt arbete men om politikerna fortsätter som de gjort i all oändliga med att lägga pengar på fel saker så vette katten.

  • MammaEmilia01

    Just nu är jag ledig och det är jag tills barnet är fött och fram till det är runt 4-5 år gammalt. Trivs med att vara hemma med barnen. Tror att vi skulle klara oss om bara maken jobbade, men vi är en familj som gillar att resa och då går det snabbare att samla ihop pengar till det.


    23 november 2006 Daniel&Oliver BF 26 december
  • fluu

    Jobbar visserligen bara en dag  i veckan(söndagsskolelärare) och pluggar resten, men jag trivs alldeles fantastiskt bra och längtar jämt till nästa gång.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kristin)

    Nej jag trivs inte. Trivs helt ok med uppgifterna.
    Men jag har en chef som är helt rubbad! Pratar skit om anställda högt och ljudligt i fikarummet, gapar och skriker när saker inte blir helt som han tänkt sig, är äcklig på diverse sätt och helt enkelt en obehaglig ttyp.

    Sen har jag även några hemska kollegor. Falska, skitsnackande, arroganta.

    Synd då branschen är jättekul och de andra kollegorna toppen. Kommer byta så småningom! 

  • Anonym (i ts all over now)

    Pensionär och även om jag trivdes med jobbet (jobbade med utvecklingsstörda) så har jag inte saknat det en dag.
    Det är så skönt att själv styra sina dagar och jag har aldrig varit upptagnare.
    Men jag märker att man går ner ett snäpp i hastighet, allting går lite långsammare, kanske för att man inte behöver stressa.

Svar på tråden Trivs du med ditt arbete?