• albastro

    Får mannen avsmak efteråt?

    Hej.

    Nu blev jag nyfiken efter en bekant snackade som en galning igår.
    Vår bekant försöker övertala min sambo att inte vara med vid förlossningen, anledningen är då att han menar att han inte kommer klara av att ha sex efteråt på minst 1år.

    Hur klarade era män det? Eller om det är män som svarar, stämmer det?
    Blir ni verkligen äcklade av att vara med? Kan man ha ett normalt sexliv efteråt, eller drar sig killen undan?

  • Svar på tråden Får mannen avsmak efteråt?
  • Mika86

    Här ha det inte varit några problem med sexet efter, tagit 2-3 veckor efter förlossningarna, så här ha det inte blivit nån avsmak, ändå förlöste han själv vårt fjärde barn.
    Är ändå en naturlig sak, tror det är rätt få män som få avsmak efter

  • Whitetrash86

    Min man har varit med på båda förlossningarna, och hade inga som helst problem att ha sex efter att jag slutat blöda...

  • ölburk2

    Jag var med, inga som helst problem med det., å då var det inga snälla komplikationsfria eller oblodiga förlossningar.
    Tror aldrig jag tänkt nåt speciellt om det i efterhand, en förlossning är en förlossning, bara å ta för vad det är, å inte har det påverkat sexet..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Nyfiken gul

    min har varit med på 4 förlossningar och sexlivet har aldrig varit något problem efteråt. 

    jag har faktiskt inte hört talas om i verkligheten att någon kille blivit avtänd efter en förlossning. 

    och sen finns det ju inget som säger att killen måste sitta nere vid benen och glo rätt in i härligheten.  Varför skulle han liksom?   Han gör bäst nytta uppe vid den födande mammans huvud som stöd o tröst och badda panna och hjälpa henne med dricka och hålla hand och så vidare...    


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Burkaburk)

    om man kopplar ihop förlossning med sex är man way ute och cyklar och bör sätta sig ner och fundera över vad man håller på med.

    gäller både blivande mamman och pappan.....   

  • albastro

    För mig är det stor skillnad på sex o förlossning, fast det är vår första jag väntar.
    Stod mest o funderade på varför han snackade så.

    Men som sagt, blev nyfiken på hur ofta det blir så för killar, han är första jag träffat som sagt så.

  • Anonym (no man)

    Kan inte vara någon vidare stark attraktion och kärlek han känner från början om den försvinner när tjejen föder hans barn. En sån skulle jag sparka ut om jag vore kvinna och som man känner jag bara förakt för en sån vekling. 

  • Vilda
    albastro skrev 2014-07-11 18:42:49 följande:

    Hej.

    Nu blev jag nyfiken efter en bekant snackade som en galning igår.
    Vår bekant försöker övertala min sambo att inte vara med vid förlossningen, anledningen är då att han menar att han inte kommer klara av att ha sex efteråt på minst 1år.

    Hur klarade era män det? Eller om det är män som svarar, stämmer det?
    Blir ni verkligen äcklade av att vara med? Kan man ha ett normalt sexliv efteråt, eller drar sig killen undan?


    Tror faktiskt att attraktionen ökat sedan vi fick barn snarare... Och han blev inte alls äcklad utan tyckte det var världens finaste upplevelse - och det är väl så det borde vara? Tror det är så för majoritet av människorna iallafall. Dessutom var han ju världens bästa stöd för mig, så det "rådet" låter rätt befängt och föga verklighetsförankrat i mina öron...
  • albastro

    Skönt ändå att läsa att jag inte verkar vara ensam om att tycka han verkar lite klen :/

    Trodde först han skämtade och det sa jag, men då blev det ju liv i luckan. Kvinnans jobb och att jag borde inte "tvinga" sambon vara med för han kommer inte vilja röra mig alls.

Svar på tråden Får mannen avsmak efteråt?