• Anonym (Ts)

    Varför använder ingen kondom?

    Använder ni kondom när ni har ons?
    Jag är 35 år och har senaste året haft sex med 5 st och inte använt kondom med någon. Blir så jävla trött och besviken på mig själv. Har lovat mig själv att aldrig ha oskyddat sex...
    Grejen är också att ingen av dessa killar sagt något heller...?!
    Är det så att alla bara struntar i det nu för tiden!
    Det är ändå personer med stor åldersskillnad jag haft sex med, ( 37, 32, 23, 23, 28)men ingen har sagt något om att ha kondom och då inte heller jag....mitt jävla pucko.

  • Svar på tråden Varför använder ingen kondom?
  • vaselin

    Visst är det alltid skönare att ligga utan kondom. Det förtar mycket av känslan. Med främlingar och vid lösa förbindelser borde dock kondom användas. Men det här vet alla vuxna människor.

    Var satsen bäst lägges beror givetvis på hur sexet ser ut.

  • Anonym (torr statistiker)
    Anonym (du bestämmer ju?) skrev 2014-07-15 02:44:28 följande:
    Ja just det, eftersom du är statistiker! Därav mörkertalet.Flört
    Det blir mer och mer förvirrat ju mer du skriver.

    Var fjärde person har herpes, skriver du, och det var vad jag räknade på. Stämmer det eller inte? Menar du att det finns ett mörkertal och att det i själva verket är fler än var fjärde som har herpes? I så fall borde du ha skrivit det från början.

    Jag tror att du fullständigt blandar bort begreppen här. Men å andra sidan är detta väldigt mycket OT, och egentligen en ganska irrelevant diskussion. Glad
  • Sambokille34
    vaselin skrev 2014-07-15 10:08:36 följande:

    Visst är det alltid skönare att ligga utan kondom. Det förtar mycket av känslan. Med främlingar och vid lösa förbindelser borde dock kondom användas. Men det här vet alla vuxna människor.

    Var satsen bäst lägges beror givetvis på hur sexet ser ut.


    Ja så otroligt mycke skönare :) jo de har du helt rätt i man borde vara mer försiktig , men i stridens hetta så blir de lätt att man skiter i just en sån grej..... Jo de förståtts men har du nåt ställe du helst föredrar?
  • HäckHäxan
    Anonym (du bestämmer ju?) skrev 2014-07-15 02:57:27 följande:

    Nå men, Herpes kan man leva med, men det kan orsaka vidriga skador på barnet om du plötsligt får ett Utbrott när du skall föda, men det behöver man ju inte göra om man inte vill. det kan ge blindhet och hjärnskador. (Hjärnhinneinflammation.)

    Det är vad som finns i den "litteraturvetenskap", jag känner till. Botemedel finns ej.

    Men å andra sidan kan man ju få utbrott väldigt sällan, eller väldigt ofta. Helt individuellt, men inte att förneka. Så det är den sjukdomen du har allra störst möjlighet att få om du inte använder kondom; dessutom kan du få herpes bara genom en avsugning, då det smittar även den vägen. Ja, 1:an kan bli 2:an, bara så du vet.

    Om du inte tror på mig, så googla själv. Så det är ganska allvarligt om man skiter i att använda kondom, om man har så många "kontakter".


    Exakt vem är det du så snällt upplyser? Mig? Tack så mycket väldigt rart <3

    Även om det inte behövdes så tack iaf.

  • vaselin
    Sambokille34 skrev 2014-07-15 13:06:22 följande:
    Ja så otroligt mycke skönare :) jo de har du helt rätt i man borde vara mer försiktig , men i stridens hetta så blir de lätt att man skiter i just en sån grej..... Jo de förståtts men har du nåt ställe du helst föredrar?
    Var jag helst tar emot satsen har knappast något med den här tråden att göra.
  • Köp olika kondomer

    Varför inte köpa olika kondomer så kan du föreslå beroende vad du känner för? Köp även smaksatta och variera storleken eftersom alla män inte har lika stor penis. www.kondomtorget.se säger att de har något för varje storlek form och smak, så kanske det är en bra början?


    glöm inte kondom!!! ;)
  • Yoruichi

    Eftersom jag inte går på några hormonella preventivmedel är kondom ett absolut måste för mig. Gör det hela ganska enkelt Tungan ute

  • Frankk

    Varför skulle kondom vara så viktigt? Jag har aldrig haft kondom vid ONS förutom vid 2st gånger köp av sex. Samt med ett ex medans hon ville prova vara utan p-piller.

    Det är sämre sex med kondom och riskerna att vara utan kondom är gravt överdrivna. Det är närmast mytbildning på STD-fronten. Det är en frihetskänsla av att känna känna slemhinna mot slemhinna. Det är fan att göra våld på sig själv att ha gummi runt snoppen.


    Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Anonym (ingen?)

    Jag använder kondom, eller ja min sambo sen 5 år tillbaka är väl den som använder den :P Så nej det stämmer inte att ingen använder kondom.

    Men jag fattar inte, om killen väljer att strunta i kondom så kan väl tjejen ta ansvar för att den används? Låter som om vissa tjejer har varit tvungna till att ha sex oskyddat. Vill killen inte använda kondom så är det väl bara strunta att ha sex med honom.

  • Anonym (på)

    Jag vill inte ha barn och jag vill inte drabbas av könssjukdomar. Jag vill heller inte riskera att bli steril på grund av oupptäckt könssjukdom ifall jag i framtiden skulle vilja ha barn. Jag vill heller inte ha ångest inför tanken på att kanske blivit med barn eller fått könssjukdom. Därför ska förstås kondomen på, nått annat alternativ finns inte för mig, skulle inte killen vilja så skulle jag tappa lusten att vara med honom i vilket fall som helst och då har ju problemet med hans ovillighet löst sig själv. Vill han inte skydda varken mig, sig själv eller någon av hans framtida sexpartners så är han inget för mig, föredrar karlar som har förmåga till konsekvenstänkande mer än karlar som skiter i sin egen och andras hälsa.

Svar på tråden Varför använder ingen kondom?