Klago/gnälltråd för oss höggravida
Hoppar in!
Hoppar in!
Är bf + 1, har tre pojkar här hemma som väntar spänt på lillasyster (två är min mans och en är min, de är 8,9,10 år
) och vill göra saker hela tiden (självklart på lovet) men jag känner mig som en strandad val.. Gnällig och sur dessutom. Barnen förstår ju inte riktigt att bebis kan komma närsomhelst och vill ligga på stranden och göra annat roligt, men det går ju inte
Jag har också 2 bonusbarn (sedan 9 år tillbaka, det här är min första egna, så att säga) & jag får också så dåligt samvete över att vara så trött och tråkig på deras sommarlov! Mina är stora (nästan 11 & 12) och förstår rätt bra tror jag, men det känns inget bra endå! :/ känns som att dom förtjänar så mkt mer än vad jag kan ge dom just nu...
Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;
Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!
Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.
Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....
Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(
(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)
Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.
Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!
Inte ett tecken övh på förlossning btw, bf + 3..
Undrar också om man vågar bada.. Är ju i v 41.. Ingen aning om det gått delar av proppen eller ej, har haft en del helt genomskinligt slemm dock när jag torkar mig (ursäkta) ;-p
Men jag har hört att bara inte vattnet gått så är det ok? Badade ändå inte men, var ute med båten så barnen och mannen fick bada!
Jag är 29 år, gift, bor i villa, jobbar på förskola, har en son på 8 år sedan tidigare, min man är 35 år och har två söner på nio och tio sedan tidigare, vi har barnen varannan vecka (förutom min som är hos sin pappa varannan helg förutom på lov då delar vi lika pga att vi bor så långt ifrån varandra tyvärr) min förra förlossning startade 40+3 med vattenavgång, blev hemskickad, fick infektion, men startade av sig själv 40+5, för att göra en lång historia kort så gick det extremt fort och jag hann i princip inte ens få lustgas, störtförlossning, kräktes och lite dramatik, men allt gick väldigt bra! Tur jag var inne på sjukhuset redan
väntar en flicka bf+3 idag!